Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » jawka działa tylko na wysokich obrotach Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
jawka działa tylko na wysokich obrotach
PostWysłany: Pią 21:45, 16 Mar 2007
arcik93
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: braniewo rox ;)


prosze o pomoc . jawka dizała tylko na wysokich obrotach powiem co zostało wymienione :

normalnie cały nowy silnik jest :
tłok ,pierscienie, głowica ,cylinder ,wałek kopniaka, tarcze sprzegła ,łancuch , kolanko jest rozwiercone tak jak w czeskich niedławionych jawkach ,wszystkie linki , gaźnik pozyczony od kumpla na którym jego jawka zapala na 1 kopa, wszystkie uszczelki łożyska zimeringi , wszystkie śróbki wymienione na imbusy . a i niektóre tryby biegów

powiem krótko, moim zdaniem jawka ma za małą iskrę , ponieważ jest ona chyba pomarańczowa i mała i chyba nie dochodzi paliwo do gaźnika , kondensator wymieniłem i cały układ paliwowy tez . nieiwem co trzeba ustawić zeby iskra była większa doradzicie cos ?? ta cewka butelkowa jest dobra . mam silnik od jawki wstawiony do motorynki stelli , mam ją rejestrować na białe tablice ale wogóle nie chce prawie palić wiec to nie zniechęca . a właśnie najważniejsze , mam nową świece fs chyba 75 która jest do komara i na niej jest bardzo słaba iskra ale jest za kazydym kopnięciem , a na nowej swiecy fs90 która jest do jawek jest tez słaba iskra i to tylko sporadycznie , a kondensator nowy a styki przerywacza są dobre , a i nie wiem jak trzeba ustawić te wszystkie cewki bo przerywacz wiem tylko do tych cewek to sie odkręca 2 srubki i potem sie przechyla w prawo lub w lewo , ja mam tak ustawione na srodku samym bo poprzedni właściciel zaznaczył tam takie 2 kreski więc mam tak ustawione , a co do gaźnika to czyszczony był 1000000000 razy i jest czysty w środku jak nowy , 1 dysze mam 68 chyba z drugą nie wiem Rolling Eyes a i jescze cos , jak na pompuje paliwa i popcham motor to czasem odpali na tej swiecy fs75 i pojade 20 metrów i gaśnie ak by paliwa zabrakło albo iskry nie było. czasem nawet na kopa zapali ale po 10 sekundach gaśnie .

co by tu poradzić ?? zapłon ustawiałem świece wymieniałem powietrza lewego nie dostaje gaźnik czysty czego więcej chceiec , silnik ma normalnie kompresje jak simson Mr. Green Mr. Green , a właśnie tez ważne jest bo nie mam filtra powietrza i od czasu do czasu strzela z gaźnika ale to bardzo sporadycznie nawet prawie wogole 2 razy tylko mi sie to zdazyło podczas 3 dni . powiedzcie tylko jak zrobić zeby iskra była duża taka zaebis*a zeby konia zabiło Mr. Green bo u kupmli w jawkach taka jest . albo dam przykład mój kolega ma charta 210 chyba i u niego na swiecy champion jest strasznie duza iskra a u mnie bardzo mała i tylko czasami Hrm


prosze o pomoc . walcze z tym od 4 dni !!!!!!!!!!!!!!!!!!! siegam pomocy w internecie kiedy juz jest stan krytyczny i nie wiem co zrobić (wczesniej w rtej motorynce miałem silnik babetty (automat ,(tej firmy JAWA!!)


JAWA ROX !!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:53, 16 Mar 2007
Kozioł
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świlcza k/Rzeszowa


moze masz za duzo oleju w benzyni i ci swiece zalewa???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:08, 16 Mar 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Ja bym zalecał sprawdzenie wszystkich przewodów, wyszczyszczenie platynek, dobre zamocowanie kondensatora i porządne ustawienie zapłonu.
Co do świecy to po próbach odpalenia jaka ona jest (mokra, sucha, zaolejona) i powiedz też ile dajesz oleju do mieszanki i jakiego Question
Aha i załatw sobie tez filtr powietrza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:29, 17 Mar 2007
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


sprawdz kranik, i ustaw dokładnie zapłon!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:36, 17 Mar 2007
arcik93
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: braniewo rox ;)


to tak :
1 na swiecy tej 75 swieca jest mokra ale iskra ciągle jest (niewiem jak to mozliwe)
2 na swiecy 90 wogóle nic sie nie dzieje . nawet czasami nie chce prychać
3 kabelki dziś jescze raz podłącze
4 olej daje taki jak do piły . chyba taki husqwarny czy jakos tak i chyba 1:25
5 czytałem juz jak ustawiać zapłon i ma być 1,8mm-2,0mm przed gmp to wiem jak ustawić a wtedy styki przerywacza mają mieć 0,4mm przerwy . ale hu* go wie jak ustawić te cewki gdzie odkręca sie dwie sróbki i sie rusza wszystkimi cewkami ( co sie wtedy ustawia ??!!!)
6 ten filtr powietrza cos wogole daje ?? bo ja mam silnik jawy w stelli i tam był inaczej filtr (bo ja miałem silnik babetty zdjęcia są na www.polskajazda.pl w motocyklach i dziale jawa --> potem stella chyba i tam wystarczy dac taką rurke i po problemie
7 kranik juz był czyszczony wczoraj i tam nic nie było !!!
8 tego tez nie wiem . jak ustawić tak zeby była duza iskra !!??
9 ol;ej mam dobrze wlany do benzyny (chyba Mr. Green ) bo zawsze na 5 litrów daje 100ml Smile to chyba nie jest zle co ??
10 troche głupie pytanie . Mr. Green co to są platynki . pewnie wiem co to jest ale fachowo nie znam nazwy
11. a właśnie . podłanczałem zapłon przed wczoraj i tam gdzie jest przerywacz to koło niego po prawej stronie jest taka sróbka która jest połączona z cewką zapłonową z cewką butelkową i z kondensatorem ?? nic tam więcej nie trzeba ?
12 chyba juz pisałem ale bede nalegał zeby mi ktoś powiedział jak zrobić zeby była super iskra ,bo moja jest taka gówniana i do dupy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy i to tylko na swiecy 75 a powinna być 90 albo 100 (ciepłota ) na swiecy 75 jest iskra za kazdym razem raz biała czasem niebieska , a na swicy bosha co wczoraj kupiłem (90) to iskra jest sporadycznie , nawe przez kilka kopnięć czasami wogole nie ma
13 moj motorek to dokladnie http://www.polskajazda.pl/?a=motors&idpojazd=6661&opcja=detail


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:24, 17 Mar 2007
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Moim zdaniem za durzo oleju lejesz. Taki olej powinno się lać jak jest na dotarciu 1:30,35 bo to dobry olej a nie mixol świksol. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:03, 17 Mar 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


On raz pisze, że daje 1:25, a raz 1:50. To jak w końcu Question Bo powinnieneś dawać 1:25 ponieważ jest na dotarciu.

TAK USTAWIA SIĘ ZAPŁON

Tam musza być podłączone tylko te kabelki jakie wymieniłeś.

Moim zdaniem po ustawieniu dobrzez zapłonu iskra powinna być ładna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:26, 17 Mar 2007
arcik93
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: braniewo rox ;)


gniewny sorki ze napisałem raz tak raz tak Very Happy moze mi sie pomylilo , ale ja zawsze daje do 5 litrów od 100 do 110 ml .

a co do jawki to dziś poszedłem do garażu , wyprowadziłem komara . zalełem gaźnik , potem popchałem go na jedynce ... ku mojemu zdziwieniu normalnie zapalił i przejechałem gdzieś 2 km bez zatrzymywania sie na drugim biegu ~!!!!!!!~ niewiem nawet czemu . ale potem spadł mi łańcuch kiedy juz sie zaptrzymałem zeby założyć to jak założyłem to juz ni chciało odpalić , było tak jak wcześniej jak na pompuje paliwa to znow kawałek pojade i staje !! uz chyba wiem czemu Smile paliwo nie dochodzi do gaźnika Hrm Hrm bo ja mam bak pod siedzeniem i jest to troche gówniana sprawa . bo we wcześniejszym silniku był mały spadek , ze jak od baku szedł wełyk z paliwem to troche szedł na duł bo tam gaźnik był niżej a teraz jest troche wyżwej i lipa . nieiwem co zrobić .

a co to zapłonu to chyba raczej tez go musze wyregulować . mój tata jest mechanikiem (bardzo dobrym . sam robił mi ten silnik . i kur** sam miał w przeszłości chyba 2 mz 1 cz 1 jawke 1 komara 3 junaki i hu* wie co jeszce . a teraz mi nie chce pomoc , sknera jedna , tylko mi wytłumaczył jak to zrobić i poszedł coś toczyć na tokarce , i teraz jestem w kropce bo wy mówicie inaczej i on inaczej -.- . bo on mówi ze jest chyba zepsuta albo niepasuje do jawki ta cewka butelkowa , bo we wcześniejszym silniku (jawa babetta , automat ) była instalacja 12v i tam nie było kondensatora iprzerywacza tam normalnie było magneto jak w jawkach tylko na około magneta były 4 cewki i zakładało sie je potem kabelki do takiego modułu a z modułu jakieś 2 odchodziły do cewki butelkowej i wszystko ok a troszke inaczej jest Hrm Hrm

dobra dzieki za rady . potem napisze co wynikło z tego ustawiania zapłonu . a i wleje nową benzyne tak jak mówicie ze jak na dotarciu to 1:25 ok zrobie tak !! Smile

pozdro Arcik


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:05, 17 Mar 2007
seger
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Świdnik - ojczyzna WSK :)


no bo miało to zapłon elektroniczny. sprawdź czepek świecy czyli fajke i kabel wysokiego napięca.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:03, 17 Mar 2007
nieutek
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świlcza


arcik93 napisał:
:
1 na swiecy tej 75 swieca jest mokra ale iskra ciągle jest (niewiem jak to mozliwe)


Pod cisnieniem jaki panuje w cylindrze iskra zanika


arcik93 napisał:
:
10 troche głupie pytanie . Very Happy co to są platynki . pewnie wiem co to jest ale fachowo nie znam nazwy

ja tez na poczoatku nie wiedzialem co to jest. To jest przerywacz (mloteczek i kowadełko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:20, 17 Mar 2007
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


ja sie troche pogubilem. jezeli masz silnik jawki to daj cewke butelkową od jawki a nie od babetty, ustaw zapłon i bedzie dobrze


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:24, 17 Mar 2007
arcik93
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: braniewo rox ;)


PS. wymienilem wał cylinder tlok pierscienie i swiece na nowe juz jezdzilem wczesniej ale iskra szla z cewek swietlnych bo zaplonowa padla teraz jest nowa i nie dziala to napisał raz Virus ,


ja tez mam to nowe oprócz wału , bo mam dobry , spróbuje podłączyć dziś zapłon do cewek świetlnych moze coś da ze bedzie dobra iskra Mr. Green co wy na to Question Question a i wymienie cewnke butelkową i kabel z fajką

... bede w kontakcie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:22, 18 Mar 2007
seger
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Świdnik - ojczyzna WSK :)


zapłon do cewki oswietleniowej nawet nie bedzie chodizł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:13, 18 Mar 2007
arcik93
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: braniewo rox ;)


masz racje Seger , dzis wogole toi nie poskutkowało , była iskra mała i tylko czasami ,


co do tematu Suamerk jesteś cudotwórcą , cutuje :

ja sie troche pogubilem. jezeli masz silnik jawki to daj cewke butelkową od jawki a nie od babetty, ustaw zapłon i bedzie dobrze

tamta cewka od babetty była 4V a od jawki jest przecież 8V , normalnie wstawiłem tą 8V ustawiłem dobrze zapłon i przestawiłem tą blaszke w gaźniku do góry zeby dawoało wiecej benzyny .

jawka odpaliła po 5 metrach pchania , przejechałem sie z 1km i hu* nieiwem co sie stało ale po wcześniejszym majstrowaniu i pchaniu za każdym razem komara tłok mi sie uszczerbił po lewej stronie patrząć jak sie siedzia na siedzeniu , teraz mam do wymiany tłok z pierścieniami i cylinder do szlifu Hrm Hrm Hrm

jak to zrobie to bedzie GIT !! Very Happy Very Happy Very Happy

dzieki wszystkim za pomoc ale suamerka najbardziej !!!!!!!! iskra jest teraz super zajebi**a


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:36, 18 Mar 2007
Flinston
HandlarZ
HandlarZ

 
Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 1191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przysieki
Płeć: Mężczyzna


no wszystko oki, tylko ze w jawce jest cewka chyba 6v a nie 8v


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jawka działa tylko na wysokich obrotach
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin