 | jawka działa tylko na wysokich obrotach |  |
Wysłany: Pią 21:45, 16 Mar 2007 |
|
|
arcik93 |
Zaawansowany |

|
|
Dołączył: 16 Mar 2007 |
Posty: 85 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: braniewo rox ;) |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
prosze o pomoc . jawka dizała tylko na wysokich obrotach powiem co zostało wymienione :
normalnie cały nowy silnik jest :
tłok ,pierscienie, głowica ,cylinder ,wałek kopniaka, tarcze sprzegła ,łancuch , kolanko jest rozwiercone tak jak w czeskich niedławionych jawkach ,wszystkie linki , gaźnik pozyczony od kumpla na którym jego jawka zapala na 1 kopa, wszystkie uszczelki łożyska zimeringi , wszystkie śróbki wymienione na imbusy . a i niektóre tryby biegów
powiem krótko, moim zdaniem jawka ma za małą iskrę , ponieważ jest ona chyba pomarańczowa i mała i chyba nie dochodzi paliwo do gaźnika , kondensator wymieniłem i cały układ paliwowy tez . nieiwem co trzeba ustawić zeby iskra była większa doradzicie cos ?? ta cewka butelkowa jest dobra . mam silnik od jawki wstawiony do motorynki stelli , mam ją rejestrować na białe tablice ale wogóle nie chce prawie palić wiec to nie zniechęca . a właśnie najważniejsze , mam nową świece fs chyba 75 która jest do komara i na niej jest bardzo słaba iskra ale jest za kazydym kopnięciem , a na nowej swiecy fs90 która jest do jawek jest tez słaba iskra i to tylko sporadycznie , a kondensator nowy a styki przerywacza są dobre , a i nie wiem jak trzeba ustawić te wszystkie cewki bo przerywacz wiem tylko do tych cewek to sie odkręca 2 srubki i potem sie przechyla w prawo lub w lewo , ja mam tak ustawione na srodku samym bo poprzedni właściciel zaznaczył tam takie 2 kreski więc mam tak ustawione , a co do gaźnika to czyszczony był 1000000000 razy i jest czysty w środku jak nowy , 1 dysze mam 68 chyba z drugą nie wiem a i jescze cos , jak na pompuje paliwa i popcham motor to czasem odpali na tej swiecy fs75 i pojade 20 metrów i gaśnie ak by paliwa zabrakło albo iskry nie było. czasem nawet na kopa zapali ale po 10 sekundach gaśnie .
co by tu poradzić ?? zapłon ustawiałem świece wymieniałem powietrza lewego nie dostaje gaźnik czysty czego więcej chceiec , silnik ma normalnie kompresje jak simson , a właśnie tez ważne jest bo nie mam filtra powietrza i od czasu do czasu strzela z gaźnika ale to bardzo sporadycznie nawet prawie wogole 2 razy tylko mi sie to zdazyło podczas 3 dni . powiedzcie tylko jak zrobić zeby iskra była duża taka zaebis*a zeby konia zabiło bo u kupmli w jawkach taka jest . albo dam przykład mój kolega ma charta 210 chyba i u niego na swiecy champion jest strasznie duza iskra a u mnie bardzo mała i tylko czasami
prosze o pomoc . walcze z tym od 4 dni !!!!!!!!!!!!!!!!!!! siegam pomocy w internecie kiedy juz jest stan krytyczny i nie wiem co zrobić (wczesniej w rtej motorynce miałem silnik babetty (automat ,(tej firmy JAWA!!)
JAWA ROX !! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Pią 21:53, 16 Mar 2007 |
|
|
Kozioł |
Administrator |

|
|
Dołączył: 16 Lut 2006 |
Posty: 911 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Świlcza k/Rzeszowa |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
moze masz za duzo oleju w benzyni i ci swiece zalewa??? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 23:08, 16 Mar 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ja bym zalecał sprawdzenie wszystkich przewodów, wyszczyszczenie platynek, dobre zamocowanie kondensatora i porządne ustawienie zapłonu.
Co do świecy to po próbach odpalenia jaka ona jest (mokra, sucha, zaolejona) i powiedz też ile dajesz oleju do mieszanki i jakiego
Aha i załatw sobie tez filtr powietrza. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 0:29, 17 Mar 2007 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
sprawdz kranik, i ustaw dokładnie zapłon!!!! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Sob 8:36, 17 Mar 2007 |
|
|
arcik93 |
Zaawansowany |

|
|
Dołączył: 16 Mar 2007 |
Posty: 85 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: braniewo rox ;) |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
to tak :
1 na swiecy tej 75 swieca jest mokra ale iskra ciągle jest (niewiem jak to mozliwe)
2 na swiecy 90 wogóle nic sie nie dzieje . nawet czasami nie chce prychać
3 kabelki dziś jescze raz podłącze
4 olej daje taki jak do piły . chyba taki husqwarny czy jakos tak i chyba 1:25
5 czytałem juz jak ustawiać zapłon i ma być 1,8mm-2,0mm przed gmp to wiem jak ustawić a wtedy styki przerywacza mają mieć 0,4mm przerwy . ale hu* go wie jak ustawić te cewki gdzie odkręca sie dwie sróbki i sie rusza wszystkimi cewkami ( co sie wtedy ustawia ??!!!)
6 ten filtr powietrza cos wogole daje ?? bo ja mam silnik jawy w stelli i tam był inaczej filtr (bo ja miałem silnik babetty zdjęcia są na [link widoczny dla zalogowanych] w motocyklach i dziale jawa --> potem stella chyba i tam wystarczy dac taką rurke i po problemie
7 kranik juz był czyszczony wczoraj i tam nic nie było !!!
8 tego tez nie wiem . jak ustawić tak zeby była duza iskra !!??
9 ol;ej mam dobrze wlany do benzyny (chyba ) bo zawsze na 5 litrów daje 100ml to chyba nie jest zle co ??
10 troche głupie pytanie . co to są platynki . pewnie wiem co to jest ale fachowo nie znam nazwy
11. a właśnie . podłanczałem zapłon przed wczoraj i tam gdzie jest przerywacz to koło niego po prawej stronie jest taka sróbka która jest połączona z cewką zapłonową z cewką butelkową i z kondensatorem ?? nic tam więcej nie trzeba ?
12 chyba juz pisałem ale bede nalegał zeby mi ktoś powiedział jak zrobić zeby była super iskra ,bo moja jest taka gówniana i do dupy i to tylko na swiecy 75 a powinna być 90 albo 100 (ciepłota ) na swiecy 75 jest iskra za kazdym razem raz biała czasem niebieska , a na swicy bosha co wczoraj kupiłem (90) to iskra jest sporadycznie , nawe przez kilka kopnięć czasami wogole nie ma
13 moj motorek to dokladnie [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Sob 9:24, 17 Mar 2007 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Moim zdaniem za durzo oleju lejesz. Taki olej powinno się lać jak jest na dotarciu 1:30,35 bo to dobry olej a nie mixol świksol.  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 10:03, 17 Mar 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
On raz pisze, że daje 1:25, a raz 1:50. To jak w końcu Bo powinnieneś dawać 1:25 ponieważ jest na dotarciu.
TAK USTAWIA SIĘ ZAPŁON
Tam musza być podłączone tylko te kabelki jakie wymieniłeś.
Moim zdaniem po ustawieniu dobrzez zapłonu iskra powinna być ładna. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Sob 11:26, 17 Mar 2007 |
|
|
arcik93 |
Zaawansowany |

|
|
Dołączył: 16 Mar 2007 |
Posty: 85 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: braniewo rox ;) |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
gniewny sorki ze napisałem raz tak raz tak moze mi sie pomylilo , ale ja zawsze daje do 5 litrów od 100 do 110 ml .
a co do jawki to dziś poszedłem do garażu , wyprowadziłem komara . zalełem gaźnik , potem popchałem go na jedynce ... ku mojemu zdziwieniu normalnie zapalił i przejechałem gdzieś 2 km bez zatrzymywania sie na drugim biegu ~!!!!!!!~ niewiem nawet czemu . ale potem spadł mi łańcuch kiedy juz sie zaptrzymałem zeby założyć to jak założyłem to juz ni chciało odpalić , było tak jak wcześniej jak na pompuje paliwa to znow kawałek pojade i staje !! uz chyba wiem czemu paliwo nie dochodzi do gaźnika bo ja mam bak pod siedzeniem i jest to troche gówniana sprawa . bo we wcześniejszym silniku był mały spadek , ze jak od baku szedł wełyk z paliwem to troche szedł na duł bo tam gaźnik był niżej a teraz jest troche wyżwej i lipa . nieiwem co zrobić .
a co to zapłonu to chyba raczej tez go musze wyregulować . mój tata jest mechanikiem (bardzo dobrym . sam robił mi ten silnik . i kur** sam miał w przeszłości chyba 2 mz 1 cz 1 jawke 1 komara 3 junaki i hu* wie co jeszce . a teraz mi nie chce pomoc , sknera jedna , tylko mi wytłumaczył jak to zrobić i poszedł coś toczyć na tokarce , i teraz jestem w kropce bo wy mówicie inaczej i on inaczej -.- . bo on mówi ze jest chyba zepsuta albo niepasuje do jawki ta cewka butelkowa , bo we wcześniejszym silniku (jawa babetta , automat ) była instalacja 12v i tam nie było kondensatora iprzerywacza tam normalnie było magneto jak w jawkach tylko na około magneta były 4 cewki i zakładało sie je potem kabelki do takiego modułu a z modułu jakieś 2 odchodziły do cewki butelkowej i wszystko ok a troszke inaczej jest
dobra dzieki za rady . potem napisze co wynikło z tego ustawiania zapłonu . a i wleje nową benzyne tak jak mówicie ze jak na dotarciu to 1:25 ok zrobie tak !!
pozdro Arcik |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Sob 14:05, 17 Mar 2007 |
|
|
seger |
Mega Gaduła |

|
|
Dołączył: 28 Sty 2007 |
Posty: 466 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
Skąd: Świdnik - ojczyzna WSK :) |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
no bo miało to zapłon elektroniczny. sprawdź czepek świecy czyli fajke i kabel wysokiego napięca. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 18:03, 17 Mar 2007 |
|
|
nieutek |
Administrator |

|
|
Dołączył: 18 Lut 2006 |
Posty: 762 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Świlcza |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
arcik93 napisał: | :
1 na swiecy tej 75 swieca jest mokra ale iskra ciągle jest (niewiem jak to mozliwe)
|
Pod cisnieniem jaki panuje w cylindrze iskra zanika
arcik93 napisał: | :
10 troche głupie pytanie . Very Happy co to są platynki . pewnie wiem co to jest ale fachowo nie znam nazwy
|
ja tez na poczoatku nie wiedzialem co to jest. To jest przerywacz (mloteczek i kowadełko. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 19:20, 17 Mar 2007 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ja sie troche pogubilem. jezeli masz silnik jawki to daj cewke butelkową od jawki a nie od babetty, ustaw zapłon i bedzie dobrze |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 22:24, 17 Mar 2007 |
|
|
arcik93 |
Zaawansowany |

|
|
Dołączył: 16 Mar 2007 |
Posty: 85 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: braniewo rox ;) |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
PS. wymienilem wał cylinder tlok pierscienie i swiece na nowe juz jezdzilem wczesniej ale iskra szla z cewek swietlnych bo zaplonowa padla teraz jest nowa i nie dziala to napisał raz Virus ,
ja tez mam to nowe oprócz wału , bo mam dobry , spróbuje podłączyć dziś zapłon do cewek świetlnych moze coś da ze bedzie dobra iskra co wy na to a i wymienie cewnke butelkową i kabel z fajką
... bede w kontakcie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 11:22, 18 Mar 2007 |
|
|
seger |
Mega Gaduła |

|
|
Dołączył: 28 Sty 2007 |
Posty: 466 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
Skąd: Świdnik - ojczyzna WSK :) |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
zapłon do cewki oswietleniowej nawet nie bedzie chodizł. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 21:13, 18 Mar 2007 |
|
|
arcik93 |
Zaawansowany |

|
|
Dołączył: 16 Mar 2007 |
Posty: 85 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: braniewo rox ;) |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
masz racje Seger , dzis wogole toi nie poskutkowało , była iskra mała i tylko czasami ,
co do tematu Suamerk jesteś cudotwórcą , cutuje :
ja sie troche pogubilem. jezeli masz silnik jawki to daj cewke butelkową od jawki a nie od babetty, ustaw zapłon i bedzie dobrze
tamta cewka od babetty była 4V a od jawki jest przecież 8V , normalnie wstawiłem tą 8V ustawiłem dobrze zapłon i przestawiłem tą blaszke w gaźniku do góry zeby dawoało wiecej benzyny .
jawka odpaliła po 5 metrach pchania , przejechałem sie z 1km i hu* nieiwem co sie stało ale po wcześniejszym majstrowaniu i pchaniu za każdym razem komara tłok mi sie uszczerbił po lewej stronie patrząć jak sie siedzia na siedzeniu , teraz mam do wymiany tłok z pierścieniami i cylinder do szlifu
jak to zrobie to bedzie GIT !!
dzieki wszystkim za pomoc ale suamerka najbardziej !!!!!!!! iskra jest teraz super zajebi**a |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 22:36, 18 Mar 2007 |
|
|
Flinston |
HandlarZ |

|
|
Dołączył: 19 Sty 2007 |
Posty: 1191 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Przysieki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
no wszystko oki, tylko ze w jawce jest cewka chyba 6v a nie 8v |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|