Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Jak to powymieniac?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jak to powymieniac?
PostWysłany: Sob 11:19, 30 Cze 2007
Blohm und Voss
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Poznania


Witam Smile .

Mój Ogar stoi już z dobre 2 tygodnie, zaczęły się wakacje więc pomyślałem, że najwyższy czas z nim coś zrobic.

I jak pisałem wcześniej, mam problem z gwintem w osłonie magneta do mocowania platynek (tak uważam). Będę musiał zatem wybrac się na złom po tę właśnie częśc Smile .
I tu pytanko: jak to wszystko wyjąc? Czy potrzebuję ściągacza? Czy wystarczy jak zdejmę tylko prawą kapę? Czy nie poleci skądś olej?

Poza tym, chyba wymienię tłok z pierścieniami (lub chociaż to drugie) - z założonym filtrem powietrza Ogar jest znacznie słabszy. O ile z pierścionkami nie powinno byc większego kłopotu, to ze zdejmowaniem tłoka może czasem byc.
Mógłby ktoś wytłumaczyc jak to zrobic? Czy potrzebne są jakieś "specjalne" narzędzia? Czy powinienem kupic nowe takie te "druty" w kształcie litery "G" (coś takiego chyba tam jest, nie?)???

Proszę o pomoc! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:40, 30 Cze 2007
mangus
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z największej wsi Polski: Warszawy


Jak zdjemiesz prawą "kapę" to olej ci na pewno nie poleci Smile. ŹŻeby zdjąć iskrownik nie potrzebujesz specjalistycznuch narzędzi. w=Wystarczy odkręcić śruby które trzymaja iskrownik (są 2). Odłączasz wszystkie kable. (Dobra rada: najlepiej sobie pozaznaczaj który kabel był do czego.) Leciutko podważasz 2 śrubokrętami i już... Żeby wymienić pierścienie musisz zdjąć głowice i cylinder. Na głowicy (to jest taka częśc do której przykręca się świecę Wink) są 4 śruby (bodajże 10). odkręcasz je i leciutko zdejmujesz głowicę, potem bierzesz się za cylinder... Przed zdjęciem cylindra dobrze by było odkręcić kolanko (to jest ta część która jest "przedłużeniem" tłumika) i odkręcić króciec (to jest ta "rurka" która idzie z gażnika). Po tych zabiegach możesz zdjąć cylinder. Jak już zdejmiesz cylinder to dobrze by było podwiesić sobie tłok na jakims druciku bo będzie wygodniej pracować Wink. Zdjemujesz te Drucik o kształcie litery "G", i wybijasz sworzeń (najlepiej wybijać nasadką 7 bo a kórat jest ona wielkości sworznia). Ściągasz tłok i i masz tam pierścienie. Jeśli ci te pierścienie nie będą potrzebne to nie musisz się martwić że ci pękną podczas zdjemowania. Gdy już zdjejmiesz je (nie potrzeba do tego żadnych narzędzi, robi sie to palcami), czyścisz rowki po pierścieniach najlepiej złamanym pierściem Wink. Gdy już to wyczyściłeś to wtedy czas założyć nowe pierścienie Wink. Zakłada sie sie od końca, czyli od dołu. Najpierw ostrożnie nasuwasz pierścien na ostatni rowek i tak dalej... Najlepiej kupic sobie (w przypadku 3-pierścieniowego tłoka) 4 pierścionki (a w porzypadku 2 pierścieniowego) 3 piersćionki Wink. Gdy już skończysz zakładać pierścienie to montujesz tłok na korbowód. Wbijasz sworzeń i te zabezpieczenia w kaształcie litery "G". Zakładasz nową uszczelkę pod cylinder i ostrożnie wkładasz cylinder tak żeby pierścienie były na swoich zabezpieczeniach... Trzeba uważać żeby pierscienie nie wyskoczyły... Masz tam na każdym rowku w tłoku taki drucik wystający. Końcuwki pierścienia muszą stykać się z tym rowkiem... Gdy już założyłeś cylinder zakładasz głowicę i przykręcasz Wink. Dobrze dać pomiędzy głowicę a cylinder uszczelkę (taki metalowy krążek). Gdy już skręcisz zakładasz króciec i kolanko Smile. Oczywiście dajesz Uszczelki wszędzie nowe Wink. Życzę miłej pracy Smile W razie jakich kolwiek problemów można pisac do mnie na gg.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:42, 30 Cze 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Blohm und Voss iskrownik bez cewek możesz kupić na allegro to co masz obrobione albo zrobić gwint!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:54, 30 Cze 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


"Druty w kształcie litery G" to segery i jak stare są zużyte (pokrzywione) to wymień bo nie są drogie.
http://brezniewmoto.republika.pl/patenty.htm to jest patent na łatwe wyciąganie swożnia tłokowego. Nie należy go wybijać młotkiem bo to niszczy wał !!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:08, 30 Cze 2007
Blohm und Voss
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Poznania


Dzięki za info.
W poniedziałek spróbuję coś z tym zrobic, ale wszelkie wskazówki nadal mile widziane Smile .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jak to powymieniac?
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin