Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Jak rozebrać amory tylne w Jawce Pancerce? Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jak rozebrać amory tylne w Jawce Pancerce?
PostWysłany: Śro 18:35, 12 Mar 2008
skywalker
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


Witam
Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie, potrzebuję to zrobić ponieważ oddaje całą jawkę do lakieru i chce to zrobic porządnie a przy okazji może nasmarować czy też przejżeć je w środku bo skrzypią jak stare wyro. Z góry dzięki za wszelką pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:10, 12 Mar 2008
Kris_Kros
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Północna Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna


ja to robiłem dwa razy;
nic nie wiesz - mam pisać wszystko od początku, czy tylko chodzi Ci o jakiś kawałek ?
wykręcasz amory z ramy
górny uchwyt ma małą zawleczkę - ściskasz amora (będzie walka), wypychasz zawleczkę, odkręcasz górny uchwyt
ściągasz górną metalową osłonę, pod nią jest sprężyna, po tym dolna metalowa osłona. Pomiędzy dolną metalową osłoną a trzpieniem powinna być uszczeleczka - uważaj na to.
Dalej nie polecam rozkręcać, gdyż do złożenia powinno się użyć nowych uszczelniaczy, podkładek, do tego trzeba wiedzieć, jak nie zniszczyć tłoku amortyzatora i jak zalać olej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kris_Kros dnia Śro 20:16, 12 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:19, 12 Mar 2008
lord-89
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rymanów Zdrój/ Kraków
Płeć: Mężczyzna


ja kupuje nowe oryginale ale z mustanga
Nie będę się bawił ze ściąganiem. Ciekawe jak potem sprężyny założę.
Jak sadzę dupna konstrukcja tak samo jak wymiana wahacza w Jawce.
Jak piszczy daj wd 40. Albo kup oryginalne do Pancerki - prawie nie możliwe, do mustanga już kupi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lord-89 dnia Śro 21:26, 12 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:42, 12 Mar 2008
Kris_Kros
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Północna Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna


We dwie osoby nie ma problemu ze ściśnięciem sprężyny i montażem. Składałem i rozkładałem tyne amory dwa razy i jakoś dałem radę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:20, 12 Mar 2008
skywalker
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


Kris_Kros napisał:
ja to robiłem dwa razy;
nic nie wiesz - mam pisać wszystko od początku, czy tylko chodzi Ci o jakiś kawałek ?
wykręcasz amory z ramy
górny uchwyt ma małą zawleczkę - ściskasz amora (będzie walka), wypychasz zawleczkę, odkręcasz górny uchwyt
ściągasz górną metalową osłonę, pod nią jest sprężyna, po tym dolna metalowa osłona. Pomiędzy dolną metalową osłoną a trzpieniem powinna być uszczeleczka - uważaj na to.
Dalej nie polecam rozkręcać, gdyż do złożenia powinno się użyć nowych uszczelniaczy, podkładek, do tego trzeba wiedzieć, jak nie zniszczyć tłoku amortyzatora i jak zalać olej.


Dzięki Kris_Kros ale czy mógłbys mi to opisać bardziej szczegółowo, w którym miejscu jest ta zawleczka dokładnie jak scisnąć ten amor itd. Z góry dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:23, 13 Mar 2008
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


napisał bardzo dokladnie!!! poza tym popatrz na schematy bo tam widac wszystko i sa zaznaczone wszystkie czesci. u mnie np, nie mozliwe jest rozlozenie amorów poniewaz bolce zardzewiały i sa nie do wybicia, musialbym je przewiercic, wiec sobie odpuscilem. spojrzyj na schematy ruszl glowa i do roboty!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:17, 13 Mar 2008
skywalker
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


suamerk napisał:
napisał bardzo dokladnie!!! poza tym popatrz na schematy bo tam widac wszystko i sa zaznaczone wszystkie czesci. u mnie np, nie mozliwe jest rozlozenie amorów poniewaz bolce zardzewiały i sa nie do wybicia, musialbym je przewiercic, wiec sobie odpuscilem. spojrzyj na schematy ruszl glowa i do roboty!!!


Spokojnie po co tyle tych wykrzykników. Jestem laikiem w tych sprawach narazie. Chciałem zdobyć trochę wiedzy od ludzi, którzy coś wiedzą na ten temat. Nie jestem typem lenia, który chce mieć wszystko podane na tacy, tylko poprostu nie wiem jak do tego się zabrać i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:13, 13 Mar 2008
Kris_Kros
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Północna Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna


Górny zaczep, w swojej dolnej części, wchodzi w górną metalową osłonę amortyzatora. Żeby dostać się do zawleczki musisz tak scisnąć amortyzator za osłone, żebyś zobaczył zawleczkę. Jak masz ścisnąć - zależy od Ciebie i warunków. Jak Wypchniesz, wybijesz zawleczkę, odkręcasz górny zaczep (dobrze jest też wtedy mieć ściśnięty amortyzator - oszczędzasz gwint <jeśli go tam jeszcze masz:->). Jak to zrobisz - może dalej już sobie poradzisz, jak nie to pisz !

pozdro,

Kri_Kro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:10, 13 Mar 2008
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


a tak w ogóle to po co chcesz rozkladac te amortyzatory??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:29, 13 Mar 2008
Kris_Kros
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Północna Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna


ja też radzę nie rozkładać. do malowania wystarczy dobrze oczyścić to, co widać, przygotować i pomalować. piszę serio. tylko malować to, co widać. amaortyzator pracuje i prędzej, czy później na styku osłon i tak nie masz farby.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:56, 13 Mar 2008
skywalker
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


Kris_Kros napisał:
ja też radzę nie rozkładać. do malowania wystarczy dobrze oczyścić to, co widać, przygotować i pomalować. piszę serio. tylko malować to, co widać. amaortyzator pracuje i prędzej, czy później na styku osłon i tak nie masz farby.


No dobrze a co mam zrobić jeżeli amory strasznie skrzypią? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:15, 14 Mar 2008
Kris_Kros
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Północna Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna


niespodzianka:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e274915f7ad7a0b9
a dlaczego skrzypią ? - bo nie są nasmarowane
powodenia,
Kkri_Kro,


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:03, 14 Mar 2008
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


mozesz sprobowac prysnać do srodka wd 40 albo jakis silikonowy smar. radziłbym najpierw wyprobowac tą metodę a potem mysle o rozkladaniu amortyzatorów, bo mozesz ich nie zlozyc. jest jeszcze mozliwosc kupienia innych amortyzatorów na allegro, moga byc od jawki lub olejowe od simsona


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:18, 02 Kwi 2008
skywalker
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


Witam
A więc udało mi się rozłożyc amorki i wbrew pozorom nie była to taka strasznie trudna operacja kiedy to wpadłem na pomysł użycia do sciśnięcia amortyzatorów stojaka do wiertarki Twisted Evil . Jawka poszła do lakieru więc przy składaniu amorków postaram się zrobić parę fotek i opisać po krótce jak mi się to udało, może to pomorze innym w tym problemie. Wink [/img]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:39, 02 Kwi 2008
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


żeby nowego tematu nie zakładać napisze tutaj mam problem moje tylne amorki są w rozsypce bez użycia siły moge wyciągnąc ten długi blec razem z górnym uchwytem z dolnej sczęści amorka
czy da sie to jakoś zrobić
amorki mi strasznie dobijaja nawet jak jade sam
zauważyłem to niedawno jak odkręcałem aby je wyczyścić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jak rozebrać amory tylne w Jawce Pancerce?
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin