Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Amator wsrod motorowerow:) Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Amator wsrod motorowerow:)
PostWysłany: Pią 11:48, 06 Lip 2007
kwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Mam klopot ze swoja jawa 50 otoz jestem osoba poczatkujaca wsrod motoryzacji i mam kilka pytan odnosnie tego motoroweru.

1. Kupilem silnik (bo stary sie calkowicie rozpad), zamontowalem go ale mam jeden wielki problem z tymi calymi kabelkami. Nie mam zielonego pojecia jak wyregulowac zaplon, jak i gdzie podlaczyc te wszystkie kable, czy trzeba je do czegos przylutowac?

2.Napewno byl juz nie jeden temat ktory wlasnie tego dotyczy ale przegladajc forum napotkalem sie jedynie na schematy elektryczne. Moze ma ktos cos innego co mogloby mi pomoc w tym prawie dla wszystkich blachym problemie.

3. Czy bez regulacji zaplonu i bez podlaczenia tych wszystkich kabelkow motor odpali? Czy beda jakies problemy z motorem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:38, 06 Lip 2007
Trinixi
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kostrzyn/Sarbinowo
Płeć: Kobieta


więc tak...
1. regulacja zapłonu opisana krok po kroku dokładnie jest na forum... w problemach rozwiązanych http://www.jawencja.fora.pl/ustawienie-zaplonu-t1560.html. kable powinny mieć takie wsuwki i jeden wchodzi obok platynek (przerywacza) a dugi do cewki niskonapięciowej w magnecie (iskrownik jeśli wolisz). Są też kable do cewki wysokiego napięcia (butelkowa przy ramie) i tam też one muszą być podłączone. To na schemacie zobaczys zjak to wchodzi bo teraz nie wiem dokładnie, nie chce cie w błąd wprowadzać.

2.na chwilę obecna ja nic nie mam, ale ktoś ci cos na 99% da Smile

3.motor nie odpali, te kable to podstawa (zaraz po silniku Wink) bo nimi przechodzi iskra do świecy. zapłon też musi być dobrze wyregulowany bo inaczej iskra będzie w nieodpowiednim momencie i nie nastąpi zapłon mieszanki paliwowo-powietrzenej w cylindrze... (swoją drogą musisz mieć dobrą świece, żeby nie bocznikowała, tzn. żeby iskra nie uciekała bokiem Mr. Green)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:17, 06 Lip 2007
Godzik
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieruń Nowy
Płeć: Mężczyzna


Trinixi napisał:

2.na chwilę obecna ja nic nie mam, ale ktoś ci cos na 99% da Smile



a więc ja ci powiem musisz wydrukować sobie schemat kupić kolorowe kable( mówisz w sklepie elektrycznym ze potrzebujesz kable do zrobienia instalacji elektrycznej w motorze) potem bierzesz schemat( najlepiej z jakimś elektrykiem i kimś kto ma choć kszte pojęcia o jawce i kładziecie instalacje Smile



A TAK NAWIASEM TRINIXI MOGłABYS NAPISAć DO MNIE NA GG ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:58, 06 Lip 2007
kwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


jesli bym niue zrobil to ok. ilu moze kosztowac taka wizyta u mechanika zeby cos zobaczyl w tej elektryce?Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:27, 06 Lip 2007
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


nie wiadomo, musisz pojsc i sie dowiedziec, albo napisz skad jestes moze ktos mieszka w twojej okolicy i ci pomoze!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:10, 06 Lip 2007
kwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Chcialem jeszcze tutaj zapytac zeby niepotrzebnie zakladac nowych tematow czy do silnika potrzebny jest jakis sylikon? jak tak to gdzie i jaki?Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:23, 06 Lip 2007
katalonczyk1990
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia


Podaj gg to wyślę Tobie zdjęcie iskrownika z podłączonymi przewodami... A ze stacyjką będziesz musiał(a) poradzić sobie samodzielnie, wystarczy trochę chęci i zrozumienia schematu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:40, 07 Lip 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


potrzebny jest silikon czerwony albo czarny np. do uszczelniania cylindra, kraterów itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:13, 07 Lip 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


JAWKOWICZ789 napisał:
potrzebny jest silikon czerwony albo czarny np. do uszczelniania cylindra, kraterów itp.


Evil or Very Mad Silikon NIE jest potrzebny.

1. Zapłon, opisywane prawie na każdej stronie www o jawce.
2. A czego nie rozumiesz w schemacie instalacji?
3. Ustawić zapłon, gaźnik i obroty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:45, 07 Lip 2007
kwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Czyli sylikon jest nie potrzebny ? Bo rozne opinie slysze Confused

W ogole calego schematu nie rozumiem Smile na schematach sa przewody ale nie wiem gdzie i jaki przewod doprowadzony jest do odpowiedniego elementu ale mysle ze "katalonczyk1990" ma to zdjecie iskrownika i czekam na nie wlasnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:58, 07 Lip 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Skoro zakładasz nowe uszczelki i nowe części to po co Ci silikon?


Cóż przez forum nie będę ci tłumaczył schematu. - nie dziś w każdym razie, za ciężki dzionek :P Może ktoś inny ma lżejszą głowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:52, 08 Lip 2007
kutfik
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wziąć pieniądze??


Jeśli masz gotowe uszczelki, to silikonu nie potrzebujesz. Ja jednak preferuję silikon (trwalszy i lepiej uszczelnia). Jest to silikon na wysokie temperatury, przeważnie czarny lub czerwony.

Co do instalacji nie mam pomysłu jak wytłumaczyć Ci to bez schematu. Proponuję wybrać się do jakiegoś elektryka samochodowego. Każdy przecież kiedyś zaczynał, tak więc powinien pomóc - może nawet nieodpłatnie (dla niego to zapewne tylko chwila) ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:01, 08 Lip 2007
kwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


no wlasnie Razz dla niego chwila dla mnie godziny =p a tak w ogole to wie ktos moze jakich wymiarow sa pierscienie do tloka do jawy 50?? bo chcialbym kupic a widzialem na allegro ze sa roznych wymiarow.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:24, 08 Lip 2007
kutfik
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wziąć pieniądze??


Zależy na jaki tłok: "nominalny", czyli oryginalnych wymiarów lub na "szlif". Najlepiej jakbyś przy zakupie miał tłok przy sobie. Sprzedawca suwmiarką zmierzy średnicę tłoka i tabelarycznie (według poszczególnych szlifów cylindra) dopasuje pierścienie na Twój tłok.


tu masz wymiary - możesz zmierzyć sam, nie musisz wyciągać tłoka Smile

Tłok nominalny: 56
1szlif: 56,5
2szlif: 57
3szlif: 57,5
4szlif: 58


Do Moderatora: Jakby co, wiem że "opcja edytuj nie gryzie" ;]

Co z tego, że wiesz jak jej nie używasz. Jeszcze jeden raz i poczęstuję warnem / gniewny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:16, 09 Lip 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Wymiana w 2T samych pierścieni bez tłoka ma taki sens jak wymiana oleju silnikowego bez wymiany filtra. Zmierz suwmiarką średnicę cylindra i kup do niego tłok z pierścieniami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Amator wsrod motorowerow:)
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin