Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady » Rejestracja pojazdu na zabytek. PORADNIK od A do Z.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Rejestracja pojazdu na zabytek. PORADNIK od A do Z.
PostWysłany: Śro 14:08, 21 Maj 2014
lord-89
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rymanów Zdrój/ Kraków
Płeć: Mężczyzna


Raz na ruski rok wchodzę na to forum, jednak to co widzę to nadal są te same problemy: herezje, niedoinformowania itp.
Tekst wysyłam z innego forum. Kopiuje moje własne posty. Org posty są na forum podkarpackie 2 oo. Mój login: kudlaty2007.

Jest to najlepsza i przejrzysta wersja opisu rejestracji na pojazd zabytkowy dostępna w internecie. To co jest na niektórych forach to większości herezje i niedoinformowanie. Osobiście to przerabiałem, już dawno chciałem rejestrować na zabytek, jednak po przeczytaniu niektórych wpisów to dałem sobie spokój.


----------------

10 Kwi 2014 06:40
Tak jak przypuszczałem rejestracja pojazdu zabytkowego w Krośnie bez znajomości nie będzie łatwa... podobnie tak jak osobiści rejestrowałem w 2007r. swoją Jawkę na unikat. Same kłody pod nogi.
Na 1 h rozmowy przez komórkę wyszło:

- nieznanie przepisów, całkowitej ceny rejestracji na motocykl zabytkowy, urzędnika "pracującego" w Referatcie ds. rejestracji pojazdów. Tylko ciągle ... opinia rzeczoznawcy i do upadłego. A na moje pytanie czy mogę sobie samemu zrobić taką opinie zostałem przełączony do:
wyrejestrowania, zgłoszenia sprzedaży, zwrot zatrzymanych dowodów rejestracyjnych

Tu już się Pan okazał rzeczowy, ale po rozmowie z naczelnikiem wydziału. Mam mieć papier od konserwatora zabytków oraz przegląd w okręgowej stacji pojazdów pod pojazd zabytkowy, czyli np. w Naftomontażu, Panmarze.

Dzwonie do Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków, Delegatura Wojewódzkiego Urzędu w Krośnie...................... zostałem z 2 razy przełączony do odpowiedniego urzędnika i tu bardzo miłe zaskoczenie . Człowiek rzeczowy powiedziałem jakie jajca mam w wydziale rejestracji w razie cze Smile go potrzebuje tj. żelaznego listu. Białą kartę można zrobić samodzielnie w sposób właściwy wg ustawy (dostałem odpowiednie załączniki). Trzeba wykazać, że pojazd który ma 25 lat, model nie produkowany od lat 15 jest wyjątkowy... czyli to co tygrysy lubią najbardziej - lanie wody na temat swojego motocykla. Opowiadałem co i jak. Co jest, co będzie zmienione. Odnośnie owiewek itp. to mogą zostać. Tylko odpowiednio muszę to sformułować.
Można też zlecił wykonanie białej karty przez uprawnionego rzeczoznawcę, ale to będzie zrobione po łebkach, co mogę osobiście z własnego doświadczenia stwierdzić. Na ten stan co mówiłem telefonicznie nie ma przeszkód do rejestracji. Wysyłałem jeszcze e-maila z małą opisówką i fotką pojazdu.

Odnośnie tego pierwszego urzędnika zadzwoniłem powtórnie .... z informacją- Jaki mają bałagan w urzędzie i odmienne różnice w zdaniach między urzędnikami. Kudzwa rozumiem, że raz na ruski rok jest rejestrowany taki pojazd... ale od tego ten gość ma płacone, żeby wiedzieć co i jak. Dobrze, że jestem trochę zorientowany w temacie. Na hasło: wystosowania pisma do Naczelnika - rozmowa przyjechała miły charakter :mrgreen:

Czekam jeszcze na kolejne potwierdzenie delegatury - z informacją, że wszystko jest ok. A potem zbieram się za wypisanie .... donosu.... - niet. Białej karty.

[ Dodano: 10 Kwi 2014 07:22 ]
Jak ktoś chce rejestrować pojazd na zabytek to pisać do mnie. Mam odpowiednie podkładki.


-------------------
Wysłany: 14 Kwi 2014 01:42
Bóg zapłać za słowa wsparcia odnośnie tego projektu - rejestracji na pojazd zabytkowy.

Biała karta robi się... mam dość bogatą literaturę. Z tej materii jestem spokojny :P

Odnośnie wieczystego przeglądu Mr. Green :

Muszę wypełnić wniosek o przeprowadzenie badania technicznego pojazdu zabytkowego.
Do tego 4 zdjęcia. A np. do białej karty potrzebuje co najmniej 1 zdjęcie Shocked .

Kwestie cenowe:

Panmar Krosno - 122 zł
"Naft-Trans" Sp. z o.o. Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów - 63 zł ]:-> Rolling Eyes . Jak to usłyszałem, jakoś nie mogłem uwierzyć w taką różnicę. Wiedziałem, że Panmar drze z kasy, ale 2 razy.....
Jak się dobrze uda to papier wystawiony od ręki. Przed badaniem muszę mieć podkładkę od konserwatora.

[ Dodano: 14 Kwi 2014 10:04 ]
Walka z polską biurokracją - za to powinno się iść prosto do nieba :P
------------------
Wysłany: 15 Kwi 2014 07:52
Post czytamy, mając w tle takie piosenki
1) Modern Talking - Don't Give Up https://www.youtube.com/watch?v=FbEuJs95leA

2) - Silent Circle - Hide Away, Man Is Comming (1985) https://www.youtube.com/watch?v=KNsJRZMROI4&list=FLaSIZxMcIpWCuQ-g1kLB0cQ&index=40

Muszę zrobić w sumie 3 dodatkowe zdjęcia - na przód i tył oraz na liczniki, to pod białą kartę. Taką właśnie dostałem informację od krośnieńskiej Delegatury. Przy tym chciałbym bardzo pochwalić dwóch Panów, którzy zajmują się tymi sprawami. A szczególności Pana, który będzie opiniował tą kartę. Nie chce rzucać nazwiskami, niektórzy czynią tą, ale wtedy kiedy piszą w pejoratywny sposób na urzędników w necie.. Konkretni ludzie, znający polskie realia, na razie nie stwarzający wyimaginowanych urzędniczych problemów dla osobnika naruszającego strefę - Świętego spokoju. Życzliwi ludzie....

"Im dalej w las, tym więcej drzew....". Dochodzimy teraz do spraw czysto technicznych, wykonania białej karty, wg ustalony, narzuconych schematów przez system.

W skrócie muszę mieć wydrukowane kartki A3 i A4. Problem w tym, że o odpowiedniej gramaturze papieru (ala bristol) :mrgreen:

Byłem w 2 sklepach papierniczo-ksero-usługowych na Czarnowiejskiej. W pierwszym na A4 załapałbym się. W następnym punkcie... to obsługa nie wiedziała co mówię .... z czym się ten chleb "je".. o Kyrie...
Jedziemy 501 dalej... na szlak. Tutaj mogę mieć wydrukowaną kartkę A3... ale nie A4. Z zapytaniem, czy mogę dostarczyć papier, usłyszałem - może papier zablokować się w urządzeniu. Pytam się, ile taka przyjemność kosztuje. 7 złociszy za 1 kartkę (robię w sumie 4 białe karty). Idziemy dalej w stronę Starego Kleparza. Sklep Hergon. Mówię co i jak, a tu usłyszałem za usługę - 10 złociszy za 4 kartki. Z bananem na twarzy wyszedłem z sklepu. Taniej chyba, nie będzie. Uważam, że ta druga cena jest rozsądna.

Dobra. 1 problem załatwiony. Ale pojawił się następny. Dzwonie na Karmelicką, mam najbliżej na załatwienie zdjęć do białej karty. Co najmniej będę miał 5 zdjęć (nie mogę wydrukować zdjęć do białej karty). Z własnego doświadczenie wiedziałem, że tam mają taniej, plus dobra dla mnie lokalizacja. W skrócie mówię jakiego produktu oczekuje... a tu usłyszałem.. Panie te formaty są nietypowe (Witamy w Polsce Hrm ) w Krakowie Pan nie załatwi tego (sprawdziłem inny punkt foto-usług, to bolesna dla mnie prawda). Nie chciałem robić wtedy za złego proroka ale... Ale Polak potrafi... :mrgreen:
Dawniej metodami archaicznymi załatwiało się takie sprawy teraz dupa.
Dla przykładu potrzebuje np. zdjęcie o rozmiarze 7,5 x 10,5 cm (mam jeszcze do wyboru dwa rozmiary), a fotograf może wyciąć 10x15cm. Sądziłem, że zmienię wymiary obrazków, wyślę online i po sprawie. Fotograf wspomniał zrób Pan ramkę o wymiarach 10x15 i wklej to zdjęcie. W myślach zacząłem zastanawiam się jak to fizycznie zrobić, aby nie namęczyć się, szybko i poprawnie mieć to zrobione. Jakoś w myślach ukazał się corel... z którego nie korzystałem, ale jak się wkurwię to kiedyś się zainstaluje i nauczę się. Np. koszulki, naklejki to robione są na plikach corelowskich.
Potem pomyślałem o autoCAD'dzie. A na końcu o poczciwym IrfanView. Jak to będzie wyglądało? Robię szablon o wymiarach 10x15 cm, w niego wklejam moją fotografie o danym rozmiarze. A potem ładnie to wycinam. Co do mm to raczej nie będą sprawdzać Mr. Green Między czasie dodatkowo do mojego obrazka wstawiam obramowanie. Na szybko można to zrobić w wordzie, ale cholera mogę stracić na jakości. Później zrobię tak jak powinny być Mr. Green :P
Za 1 zdjęcie zapłacę ok 40 groszy.

Na samym początku postanowiłem, że całą procedurę itp. schedę, którą miał zrobić rzeczoznawca, ja przejmę. Znam osobę, które zlecała produkcję takiej karty swojemu znajomemu - wyszło za to 150 złociszy. Rzeczoznawca dużo więcej bierze za taką przyjemność - 400 zeta. Poza tym trzeba się umawiać, specjalnie jechać itp.
Poza można się chwalić, że wszystko własnoręcznie zrobione. To jest też duży plus- nie idąc na łatwiznę. Chyba, że ktoś nie jest w stanie zrobić tego samodzielnie to wtedy posiłkuje się rzeczoznawcą.

Moją rejestrację na pojazd zabytkowy, będę robił na raty - brak czasu.
Na razie więcej grzechów nie pamiętam Cool

---------------
23 Kwi 2014 08:21

Post czytamy, mając w tle takie piosenki:
1) Ennio Morricone-Harmonica https://www.youtube.com/watch?v=vIZLrBu2V3s&index=53&list=FLaSIZxMcIpWCuQ-g1kLB0cQ
2) Real Life - Send Me An Angel https://www.youtube.com/watch?v=jCHE0Tjw6MA&list=FLaSIZxMcIpWCuQ-g1kLB0cQ
3)Vitas - Crane's Crying https://www.youtube.com/watch?v=Qn6b5mZZD-I&list=FLaSIZxMcIpWCuQ-g1kLB0cQ

Dzisiaj wysłałem poprawioną białą kartę. Miałem bardziej opisać motocykl. Uszło by to.. jednak jest to praca naukowa, tak wiec pasuje mieć więcej treści. Bardzo chciałbym zobaczyć białą kartę wykonaną przez rzeczoznawcę. Daję sobie jajca obciąć, że byłoby to zrobione po łebkach. No, ale z "papier karten" nikt nie będzie dyskutować. Prawda taka, że trochę robiłem też po łebkach i miałem materiały aby więcej opisać pojazd, ale trzeba byłoby umieszczać dodatkowy załącznik.....
Pierwszy raz biorę w takim wydarzeniu udział. Nie mając też dobrej podkładki. Poza tym nie mnie twierdzić, czy dobrze czy źle. "Urząd chce - sługa musi"...
Mając bardzo dobre podkładki napisałem, wypełniając rubrykę do pełna:
19. Opis i charakterystyka techniczna (parametry i cechy techniczne, konstrukcja i budowa, rodzaj napędu i sterowania, materiał i technika wykonania, elementy składowe decydujące o charakterze i funkcji; rozwiązania nowatorskie, oryginalne)

Charakterystyka. MZ ETZ 250 de Luxe – motocykl o ramie skrzynkowej, spawanej automatycznie na linii
o przymusowym takcie pracy. Silnik dwusuwowy z czterema kanałami przelotowymi o pojemności skokowej 243 cm3 i mocy maksymalnej 21 KM przy 5500 obr/min. Motocykl przystosowany do jazdy
w dwie osoby.
Opis:

Silnik - jednocylindrowy dwusuwowy z czterokanałowym przepłukiwaniem zwrotnym. Chłodzony powietrzem, zawieszony w elastycznej ramie. Kadłub i głowica wykonane ze stopu lekkiego.
Cylinder ze stopu lekkiego z tuleją żeliwną zalewaną metodą Alfer. Wał korbowy składany, trójczęściowy, podparty na łożyskach kulkowych. Stopień sprężania wynosi 10:1. Olejenie mieszankowe w proporcji
paliwo: olej- 50:1,
Pojemność skokowa silnika - 243 cm3,
Średnica cylindra x skok tłoka -69 x 65 mm,
Moc maksymalna - 21 KM przy 5500 obr/min,
Maksymalny moment obrotowy - 28N•m, przy 5400 obr/min,
Układ zasilania - gaźnik BING 84/30/110. Średnica przelotu 30 mm. Dysza główna 110,
Sprzęgło – wielotarczowe, mokre osadzone na lewym czopie wału korbowego,
Napęd wstępny –koła zębate o zaziębieniu skośnym o przełożeniu 2,43. Koło napędowe z wewnętrznym zabierakiem sprzęgła na wale korbowym. Koło napędowe na wejściu skrzyni biegów,
Skrzynia biegów- pięciobiegowa, o przełożeniu skrzynia biegów – koło tylne wynoszące 2:52(19:49 zębów). Przełożenia skrzyni biegów: I – 3,00; II – 1,87; III – 1,33; IV – 1,05; V – 0,87. Olej w skrzyni biegów: 0,9l;
Napęd wtórny – łańcuch rolkowy 12,7 x 7,75 o 130 ogniwach, pracujący w gumowej osłonie,
Rama – grzbietowa spawana z profili zamkniętych o przekroju skrzynkowym. Rura główna ramy wykorzystywana jest jako przewód powietrza do filtra,
Zawieszenie przednie – widelec teleskopowy z tłumieniem hydraulicznym i wewnętrznymi sprężynami śrubowymi. Skok koła 185 mm,
Zawieszenie tylne – dwuramienny wahacz wleczonym z elementami resorującymi o hydraulicznym tłumieniu i dwustopniowej regulacji ugięcia wstępnego sprężyn resorujących. Sprężyny pracujące bez osłon. Skok koła 100 mm,
Kąt skrętu kierownicy – 70o od oporu do oporu,
Hamulec przedni – jednotarczowy o średnicy 280 mm, z hydraulicznym uruchamianiem,
Hamulec tylny – bębnowy o współprzeciwbieżnym układzie szczęk , o szerokiej piaście o średnicy
160 mm, szerokość okładzin 30 mm,
Ogumienie – Przód 2,75 x 18 na obręczy 1,60 x 18. Tył 3,50 x 18 na obręczy 2,15 x 18. Koła szprychowe,
Zbiornik paliwa – 17 litrów,
Instalacja elektryczna – prądnica prądu przemiennego 14 V/15 A z prostownikiem i regulatorem. Zapłon bateryjny, elektroniczny składający się z zespołu nadajnika zamocowanego na alternatorze oraz zespołu sterującego znajdującego się obok cewki WN. Akumulator o pojemności 9Ah. Alternator 180 W,
Oświetlenie –reflektor o średnicy 170 mm z asymetrycznym światłem mijania i żarówką H4 60/55 W. Kierunkowskazy migające 4 x 21 W, żarówki barwy białej zamknięte w pomarańczowej obudowie,
Masa użyteczna – 179 kg,
Dopuszczalna masa całkowita – 330 kg,
Prędkość maksymalna – 125-130 km/h,
Rozwiązania nowatorskie – zapłon elektroniczny „SAM”, w którym główne podzespoły zbliżone są na oryginalnym zapłonie elektronicznym typu A. Punkt zapłonu przed GMP: 2,5-3,0 mm .
Regulator elektroniczny, produkcji polskiej RA2/WEST, posiadający minus na masie. Alarm STIG 78
z czujnikiem udarowym i mikrofalowym. Alarm podpięty pod przekaźnik 12V 30/40 A, w którym występuje odłączenie zapłonu za pomocą pilota. Do alarmu zostały podpięte kierunkowskazy oraz dodatkowa syrena dźwiękowa. . Gniazdo zapalniczki samochodowej zamontowane w główce ramy, połączone bezpośrednio
do akumulatora przez bezpiecznik 2 A oraz konektora.

----------

Oraz lanie wody i zrobienie dodatkowej podkładki - załącznika:
18. Remonty, zmiany konstrukcyjne, modernizacje

- Motocykl zaraz po zakupie nie był w pełni sprawny technicznie. Cieknący kranik, ładowanie na poziomie maksymalnym 12,3 V oraz problemy z odpaleniem zimnego motocykla, uniemożliwiały poprawne działanie pojazdu. Rozgrzany motor, zachowywał swoją prawidłową pracę. Za źródło problemu uważano – słabą kompresję. Wstawienie nowych pierścieni tłokowych,
nie przyniosło pozytywnego rezultatu. Nadal jedynym sposobem odpalenia zimnego motocykla było, dolanie bezpośrednio do cylindra mieszanki dla dwusuwów.
W czasie rozkręcania gaźnika na części pierwsze, zauważono blokowanie dysz gaźnika, przez oderwany gumowy element tłoczka ssania,

- Wymontowano oryginalny regulator mechaniczny, wstawiając regulator produkcji węgierskiej,
Przy maksymalnym obciążeniu prądowym, w obrotach silnika 3,5-3,7 tys. obr/min, uzyskano napięcie 13,7 V. Późniejszym okresie zamontowano regulator elektroniczny RA2/WEST, polskiej firmy A.P.E.
W zbliżonych warunkach, uzyskano napięcie
14,3-14,4 V.
Materiał uzupełniający do 18. Remonty, zmiany konstrukcyjne, modernizacje:

- Celem poprawy bezpieczeństwa, przerobiono przedni hamulec bębnowy na hamulec hydrauliczny tarczowy, który występował w roku powstania motocykla, lecz produkt ten był głównie eksportowany przez firmę „Hein-Gericke” do ówczesnych krajów kapitalistycznych, poza kraje RWPG. Przeróbka wymagała wstawienia nowych przednich amortyzatorów, tarczy hamulcowej, zacisku hamulcowego, piasty koła oraz szprych o długości 163 mm. Zastąpiono oryginalną, gumową uszczelkę tłoczka pompy hamulcowej, uszczelniaczem o wymiarach: 10 x 20 x 7 - tym samym wyeliminowaną fabryczną wadę, związaną z nieszczelnością,

- Wymieniono zapłon klasyczny na elektroniczny produkcji „SAM”, w którym główne podzespoły posiadają zbliżone parametry w stosunku do oryginalnego zapłonu elektronicznym typu A, montowanego w motocyklach ETZ od 1987 r.. Punkt zapłonu ustawiony za pomocą czujnika zegarowego na 2,7 mm przed GMP,

- Przy przebiegu ok. 40 tys. km zastąpiono oryginalny gaźnik bvf 30n2-5 na gaźnik BING 84/30/110, który seryjnie montowano w motocyklach ETZ po 1991 r. Związane było to z wyrobieniem korpusu, przepustnicy oryginalnego gaźnika. Pomimo testowania dwóch nowych, różnych kopi przepustnicy gaźnika – nie zauważono znaczącej poprawy pracy silnika. W międzyczasie testowano dwa gaźniki bvf 30n3-1, produkcji firmy MZA. Jednak nie uzyskano wymaganych parametrów pracy silnika. Do gaźnika norymberskiej firmy BING, zlecono wyprodukowanie odpowiedniej długości cięgna linki do mechanizmu ssania w firmie „Konsor. Produkcja linek motoryzacyjnych”,

- Zamontowano oryginalne kufry boczne Pneumant ,,tour 26 S”, dedykowane dla motocykli ETZ. Kufer centralny produkowany w latach 80’, polskiej filmy Dromader. Kufer ten był wpisany w Rejestr Urzędu Patentowego PRL o nr 4974. Kufry umiejscowione są na odpowiednich, dostosowanych stelażach,

- Wstawiono tank pad – osłonę zbiornika, wykonaną w latach 80’. Zmodyfikowano ten element, dodając skórzaną kieszonkę. Osłona ta pełni także dodatkową funkcję jako element ochrony zbiornika paliwa,

- Poprawiając komfort jazdy motocyklem, umieszczono owiewkę z modelu MZ Kanuni oraz owiewkę uniwersalną wykonaną z plexi, o grubości 3 mm. Dodatkowo zamontowano handbary – osłony rąk. Osłony te są produkcji polskiej, montowane przy korpusach sprzęgła oraz pompki hamulcowej,

- Motocykl wyposażony jest w alarm polskiej firmy Stig, do którego zamontowano dodatkowy przekaźnik, rozłączający obwód zasilający w napięcie moduł zapłonu elektronicznego. Alarm sterowany jest za pomocą pilota. Moduł alarmu znajduje się na gumowej półce, powyżej akumulatora,

- Dodano gniazdo zapalniczki samochodowej, które umiejscowione jest w główce ramy. Przy użyciu odpowiedniego adaptera możliwe jest ładowanie urządzeń elektrycznych o niskim napięciu roboczym za pomocą portu USB.


--------------

Na upartego mógłbym jeszcze wypełnić całą kartę i lać wodę na poszczególne tematy, jednak myślę, że materiał ten jest wyczerpujący.

Zabrania się kopiowanie, udostępniania tego materiał bez wiedzy autora. Karta po wypełnieniu podlega ochronie na podstawie przepisów prawa autorskiego.

Odnośnie zdjęć:



Robię 3 kopie białej karty. 2 dla delegatury, 1 dla siebie. Ale fotograf jakoś przegapił 1 zdjęcie, które ma być zrobione w tym dupnym formacie np 6x9, do którego zrobiłem ramkę. Jednak mam bardzo dobrą lokalizację do fotografa, dlatego nie przejmuje się, ponowną wizytą. Miła obsługa. Zdjęcia wysyłałem online. Wyszło za te zdjęcia ok. 10 złociszy. Tak jak norma wskazuje z błyskiem, nie matowe.

-----------------

2 białe karty + wniosek do delegatury wysyłam pocztą. Dokumenty będą w osłonie tekturowej. Nie płacę tych 5,5 złociszy, tak jak pisze po innych forach. Muszę czekać z tydzień. Zajebiści by było, mieć blachę dla zlot w Łęgu tarnowskim.
----------------------------

------------------
24 Kwi 2014 05:20

Dzisiaj odebrałem ostatnie zdjęcia, o których zapomniał fotograf. Jest to zdjęcie, o którym wspominałem wyżej. Czyli dla przypomnienia do szablonu 10x15 wstawiłem wymagane zdjęcie 6x9. Teraz tylko wyciąć i wkleić do białej karty. Za 3 zdjęcia 1 zł.


-----------------

30 Kwi 2014 12:18

Post czytamy, mając taką muzykę w tle:
1) https://www.youtube.com/watch?v=KubPdRdMcEE&index=46&list=FLaSIZxMcIpWCuQ-g1kLB0cQ

2) Kitaro- Silk Road https://www.youtube.com/watch?v=ZoURE7kheKg&list=FLaSIZxMcIpWCuQ-g1kLB0cQ

3) The Moody Blues - Running Out Of Love https://www.youtube.com/watch?v=rIbt4ZeyN04&list=FLaSIZxMcIpWCuQ-g1kLB0cQ

4) The Moody Blues - I Know You're Out There Somewhere https://www.youtube.com/watch?v=cjImFYf2Vzc

5) I'm Just A Singer (In A Rock And Roll Band) https://www.youtube.com/watch?v=N_J-hmyAS6c TO JEST PRAWDZIWA MUZYKA!!!!!!!!!! Cool

"Nie od razu Rzym zbudowano". Przedwczoraj dostałem informacje z delegatury, odnośnie mojej poprawionej białej karty: "OK". Czyli można już drukować Cool . Poprawiłem jeszcze minimalne błędy, które zauważyłem (jeden błąd pozostał, niezauważonym - jednak można przyjąć jako język potoczny. Wyraz ten nie występuje jako określenie w głównej charakterystyce). Kupiłem klej, 2 x teczki, folie ochronne, kopertę bąbelkową. Zapłaciłem za to ok. 10 złociszy. Byłem w drukarni i przedstawiłem schemat wydruku. Gramatura papieru A3 - 200 g/m2, A4 - 160 g/m2. Zwracałem uwagę czy główne 4 strony - czy są dobrze zrobione. Karty zostały profesjonalnie zgięte. Za wszystko zapłaciłem 18 złociszy. Ale paragonu nie dostałem....
W nocy zaczął się pojedynek: moje zdolności manualne vs. zdjęcia + klej. W cholerę kartek zużyłem, jako podkładek, aby dobrze nanieść warstwę spoiwa na fotografię 10x15, celem uniknięcia zabrudzenia nowych zdjęć o resztki kleju.
Wszystko było fajnie, aż do momentu, kiedy miałem układać przedostatnie zdjęcie na ostatnim załączniku............. szlag by to trafił. Przyszłe rozmieszczenie fotografii w załącznikach wyliczyłem do kilku mm w zapasie. A tu..... drukarz spieprzył moją ostatnią pozycję - zabrakło cholernego ostępu: enter'a. Co tutaj do cholery zrobić? A jakoś Opatrzność nad tym projektem czuwa, bo właśnie miałem 3 x ostatnie zdjęcia w formacie 9x13 Mr. Green Początkowo zamówiłem u fotografa... ale zaraz pomyślałem sobie, aby rozmiar fotografii był jednorodny i zleciłem ujednolicenie zdjęć.
Mogłem na upartego skracać zdjęcia, ale w załącznikach wymagany jest co najmniej rozmiar 7,5 x 10,5 a moje 9x13 - mieszczą się w tym zakresie.
Wypełniłem w razie czego 2 x wniosek do Delegatury. Zabezpieczyłem dokument w folie ochronne oraz w teczki, które włożyłem do koperty. Uprzedzając naszą Pocztę o dostarczenie listu w jak najlepszym stanie, włożyłem dodatkowo tekturę.

Za list zapłaciłem 11,0 zł + 0,5 zł za powiadomienie sms, o dostarczeniu przesyłki.

Dodatkowo umieszczam moją białą kartę.

Myślę, że moje wypociny, czasami pisane językiem żartobliwym, komuś pomogą, w dążeniu do celu. Jak czytam w internecie, niektórych wypociny odnośnie tematu rejestracji na zabytek, unikat; to niektórym zabroniłbym pisania w internecie, za celowe wprowadzanie ludzi w błąd. A najbardziej mają do powiedzenia, osoby, które nie przechodziły przez te procedury. ,,Z takiej mąki, chleba nie będzie". Osobiście od 2007 r. jestem w temacie, bo walczyłem o rejestrowanie, wyrejestrowanej mojej Jawki.

Teraz tylko czekać na potwierdzenie wpisania w rejestr zabytków i zacząć następny etap.
Dzisiaj dzwoniłem do Krosna, czy mają na miejscu żółtą blachę. Tak mają i dają bez tymczasowych itp. Nadal urzędnik nie potrafił, mnie powiedzieć, ile wyniesie całkowitą rejestracja takie pojazdu...... jakoś inne urzędy w Polsce ładnie napisały tabelkę z całkowitymi płatnościami... a w Krośnie... nie.
Następny opis później. Jak będzie już po wszystkim.... OBY. Ciekawi mnie... jakie papiery będą chcieć w Urzędzie. Zobaczymy, czy wyjdą z tekstem o papier z Oceną techniczną" pojazdu, który wystawia uprawniony rzeczoznawca, dla rejestracji na unikat a nie zabytek. Jak pokazała ostatnia rozmowa na ten temat.... to będzie ciekawie :mrgreen: . Wyjść z tarczą, a nie na tarczy Cool.
Tekst pisany na żywca, nie poprawiany.










---------------
30 Kwi 2014 10:03
Post czytamy mają taką muzykę w tle:
1) "Hymn to the Fallen" https://www.youtube.com/w...IpWCuQ-g1kLB0cQ

(pisze tak, jak mój ulubiony pisarz - Maxime Chattam Mr. Green )

Może ktoś stwierdzić: nie warto, po cholerę się w to bawisz?, jak masz już białe blachy a jeszcze dla MZ'tki taka zabawa..... można jeszcze dodać argumenty osób, które nie znają faktów, "z czym się ten chleb je". Za części i akcesoria motoryzacyjne, nie licząc kupna motocykla, wydałem 14 tys. zł. To jest duży wydatek. Na każdą cześć mam dokumentację fotograficzną, bądź filmową. Motocykl robiony z pasją, niekiedy z sporymi wyrzeczeniami. Miałbym za to kilka MZ'tek w bardzo dobrym stanie technicznym.... przynajmniej tak twierdzą sprzedawcy na allegro :mrgreen: Ale właśnie nie o to chodzi. Liczy się jednak zabawa w całkowitym (w miarę możliwości), odrestaurowaniu pojazdu zabytkowego. Jednak uważam, że prawdziwy oldtimerowiec,powinien całkowicie odrestaurować motocykl, uczestniczyć w tym wydarzeniu. Wiadomo na jakich częściach pojazd został/ będzie poskładany.
Już od 2007 znajdowałem się na granicy faz: unikat a zabytek. Jednak... gdyby było wtedy inne moto.... nie ma co gdybać Mad . Zawsze marzyłem o posiadaniu przynajmniej jednego pojazdu na żółtych blachach.
Dodam, że żółta tablica rejestracyjna przed właściwą renowacją, doda mi sił, że to co zrobiłem i zrobię, będzie w pewnym sensie nagrodą, za poświęcenie cząstki swego marnego żywota, dla udokumentowania historii motoryzacji.

Teraz czekamy na potwierdzenie....oby cholera, nie było następnych dużych, przeszkód na moje drodze...
----------------
30 Kwi 2014 11:13
Dostałem wyczerpujące informację od Madziara, jak jest u u nich z rejestracją na zabytek. Wyszło na to, że jest taniej (50 eurosów) i mniej biurokracji niż w POlszy.
Napisał do mnie Hamerykaniec, jak to u nich jest z tymi zabytkami.

To może jak wygląda sytuacja w Kansas w Hameryce:

Here we call it antique vehicle registration. It is very simple here. Just bring in your documentation of ownership and if it is more than 35 years old with no major modifications it is done. I little expensive but after the initial charge it is very cheap. You pay only a small fee every year after that. Of course I live in the wild west United States so there is less bureaucracy. Here is my MZ with an original licenses plate. You can use a historic plate even if your vehicle qualifies
Fotka:


Madziary:
Musi mieć powyżej 30 lat i 90% oryginalnych części. Tak to ktoś autentycznie sprawdza to... a nie tak jak jest u nas - przepis sam dla siebie. Pojazdy sprawdzane są 2 razy w miesiącu [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
if you want hungarian "white card"
you re going to the "mavamsz"
hungarian veteran motorcycle, car organization

Sprawdzają pojazd i wystawiają papiery. Symbol "OT" oznacza oldtimer. Na papiery muszą czekać 1 miesiąc.
Zdjęcia:




[ Dodano: 01 Maj 2014 08:25 ]
Co Stan w Hameryce to inaczej.
W POlszy, co urząd to inaczej. Np. Krosno a Jasło. Pojazdy wyrejestrowane. W Krośnie od 2007 r. jest wymagana opinia techniczna wykonana przez upr. rzeczoznawcę, a w Jaśle nie (2008 r.). Dostałem takie info od znajomego. To jest Tuskostan. Niech więcej filmów propagandowych robią. Bez dalszego publicznego komentarza..........

-------------------

03 Maj 2014 11:13

Zamówiłem 2 tablicę z moją nazwą Mr. Green i może się uda zrobić logo. [link widoczny dla zalogowanych]
[url=/][/url]
Jeżeli uznam, że tablica niestabilnie trzyma się, kupiłem standardowe mocowania. Mogę jeszcze na upartego, załatwić naklejki pod ramkę.
[link widoczny dla zalogowanych]
[img][url=/][/url][/img]
A do pełni szczęścia :troll: zamówiłem [link widoczny dla zalogowanych] :
Taką tabliczkę, pod tablicę rejestracyjną. Napis wyśrodkowany, czarny, żółte tło.
"VETERAN. DDR 1983"
Taka tabliczka ładnie wkomponuje się w tablicę zabytkową.

[url=/][/url]

Na szybko zrobiłem koncepcję:
[url=/][/url]
[url=/]img host[/url]

[ Dodano: 03 Maj 2014 11:12 ]
Po nocy wymyśliłem co innego:
Tylko czy maszyna będzie w stanie to wykonać...?. Ciekawie to wygląda. Jak co to mogę dopłacić...
Przy okazji podaję wymiary, które podał mnie producent. 8 x 20 cm - powierzchnia robocza + element do montażu. Dla ułatwienia zrobiłem rysunek - lepsze jest wyobrażenie.
[url=/][/url]
[url=/app.php]screengrab[/url]

[ Dodano: 03 Maj 2014 11:23 ]
Mała rzecz, a cieszy Cool Dlatego wolę zabytki od motocykli współczesnych.
W zabytkach można sporo rzeczy modyfikować wg własnego pomysłu. A nie zastanawiać się jakiego koloru dać ledy, czy nakładki na felgi czy kolor futra :troll:

---------------
06 Maj 2014 10:06

Wczoraj wieczorem dostałem wiadomość z delegatury:

"Stosowne pismo wysłane zostało 2 maja na adres podany na karcie." :troll:

Oby było to pismo z wpisem do ewidencji zabytków. Cool Evil or Very Mad
Jeżeli tak to już na sobotę umówiłem się z okręgówką na przegląd pojazdu zabytkowego Mr. Green. Znowu w cholerę wypełniania papierów.



[ Dodano: 07 Maj 2014 09:13 ]
Dupa z tej ramki. Zauważyłem na innej aukcji tą samą ramkę. Od tyłu ma małą powierzchnię kontaktową, na którą chciałem przykleić tą blaszkę aluminiową, bez montowania śrub obok napisów. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu ]:-> W tej ramce taka interwencja, nie będzie mieć właściwego porządku. Zobaczę jaka druga przyjdzie... w razie czego mogę wstawić śruby. Z tego co pamiętam to chyba była ok. Ale tą wymienną listwę na pewno przykleję. Trzeba będzie pokombinować Mr. Green :troll:, żeby to estetycznie wyglądało. A jak nie to najprostsze sprawdzone metody Cool Blacha aluminiowa na pewno będzie zamontowana. Nie ma innej opcji.
[url=/][/url]
[url=/]uploadimage[/url]

--------------------
07 Maj 2014 05:36

Post czytamy mają taka muzykę w tle:
The Pirates & Mike Brady - Victory : https://www.youtube.com/watch?v=53o5SZo4oig

3/4 roboty zostało już zrobione Cool . Najważniejszy papier już jest :troll: . W sobotę przegląd pod pojazdy zabytkowe. A za tydzień w piątek walka z urzędnikami o rejestrację na pojazd zabytkowy. Mam akta prawne co i jak. Zobaczymy czy coś te moje telefony zdziałały.
[url=/][/url]
[url=/]image hosting site over 5mb[/url]

--------------
08 Maj 2014 06:03
Wypełniam II i III wniosek w miarę moich możliwości, taką mam umowę z okregówką. Oczywiście I wniosek musi być całkowicie wypełniony Mr. Green. Niektórych parametrów nie jestem wstanie podać. Chyba, że dane nowego motocykla.... w razie czego i taką podkładkę wezmę :troll: . Mam sporą dokumentację techniczną.
Spróbuje załatwić wpis, że motocykl ma homologację na żarówki led. To jest bardzo ważny wpis. O tym kroku postępowania to mogę rozprawkę napisać. Cool

[url=/][/url]

[url=/][/url]

[url=/][/url]

[url=/][/url]

[url=/][/url]

[url=/][/url]

[url=/][/url]


[url=/]image hosting free[/url]

[ Dodano: 08 Maj 2014 10:27 ]
Przekonwertowałem bezpośrednio u źródła odpowiedni dokument: z pdf na doc + ewentualne poprawki trzech załączników. Musiałem to zrobić ponieważ, niestety nie mogłem znaleźć w internecie dobrej, ładnej wersji tych dokumentów. Czasami mogłem natrafić na słaby jakościowo skan tych trzech załączników.
Jest ok Mr. Green

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1)

z dnia 27 lutego 2013 r.

w sprawie badań co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdów zabytkowych

[ Dodano: 10 Maj 2014 11:08 ]
Dupa z dzisiejszego przeglądu pojazdu na zabytek. Moto najpierw nawalił jak jechałem po paliwo z górki rymanowskiej, na Bliską. Cholera mać. Objawy takie, jak przy braku prądu... ale jak to możliwe..? jak ładowanie na światłach przy 3,5 tys obr/min z rzędu, wynosi 14,3-14,4V. Zęby zjadłem, aby dobrze zrobić ładowanie. Zamiast wracać do domu, tak jak zdrowy rozsądek mówił... to ja niet i ten cholerny przegląd załatwić. Kupiłem z 5 l. 98 i jazda. Na światłach pozycyjnych dojechałem na rondo w M.P i dupa... zdechła. Zaprowadziłem trupa na okoliczne podwórko i zacząłem znowu bawić się. Jakieś miałem świece dupne to udałem się do miejscowego sklepu. Musiałem to zrobić bo niektóre zapasowe świece nie dało się wkręcić.... mać.
Dojechałem do końca Suchodołu i zostałem zmuszony do zatrzymania się w na zapleczu restauracji. Co udało się moto naprawić to cholera gasł, a potem przerywał. Myślałem, że może dupny akumulator (miesiąc nie był ładowany), przyjechał kuzyn ze swoim akumulatorem i dupa.
Po raz pierwszy id kupna motocykla i po przejechaniu 10 tys. km byłem zmuszony posłużenia się przyczepką.... wyłącznie z własnej próżności. Nadal twierdzę, że motocykle marki MZ są dobrymi kompanami do jazdy. Przeważnie dają sygnały przez całkowitym unieruchomieniem. Brat, znajomego zajechał przyczepką. Dałem 50 złociszy, bo uważam, że była to rozsądna cena, na te warunki i szybkość dojazdu. Za taką przyjemność 130 złociszy, po targowaniu 100 złociszy. Na odcinku niespełna 20 km.

Przyjechałem do domu po kilku godzinach nieobecności, naładowałem akumulator, ustawiłem iglice na dolne położenie. Zaciekawiły mnie, lekko zwisające kable. A jeszcze mogą być jajca z żarówką od ładowania. Nie świeci. Cholera wie co tam jest....
Motocykl ożył...... gaźnik ustawiony na dużo niższe obroty i poczułem się tak jak zapieprzałem przez wioskę, jak po raz pierwszy zamontowałem binga - SUPER.

W czwartek/ piątek...oby, jadę załatwić ten cholerny przegląd i tym samym zakończę mój sezon. Planowałem w połowie sierpnia. Ale jest kilka aspektów, które pojawiły się dzisiaj po dodatkowym moim przeglądzie, które powinny by jak najszybciej zrobione.
Poza tym nie chce kaleczyć żółtej blachy, szczególnie tym malowaniem motocykla... i innymi aspektami. Przyszła żółta blacha powinna wymagać, pewnego zaangażowania właściciela, aby jego pojazd dążył do doskonałości.

Jak będę miał żółtą blachę... to remont, nawet może się przedłużyć o następny sezon. Mnie już to jest obojętne., grunt aby dobrze było zrobione. Lwia część rej. na zabytek jest załatwiona. Odnowa wszystkiego bez silnika. Będę miał na czym sprawdzać.. czy wszystko jest ok.

[ Dodano: 10 Maj 2014 11:24 ]
Z związku z tym, że pojazd zabytkowy nie musi mieć ciągłości obowiązkowego ubezpieczenie OC, dlatego na czas remontu, zrezygnuję z OC.. Jak będę miał żółtą blachę to w następnym budynku na bieszczadzkiej: zrezygnuję chwilo z ubezpieczenia. A mam takie prawo Cool Evil or Very Mad Płaciłem z 180 złociszy na rok, przy moich zniżce. 50% i 30 % zwyżce. Przy okazji zapytam się jak to jest z ubezpieczeniem na pojazdy zabytkowe, bo cholera to się ciągle zmienia. Członkostwo na pzm nie opłaca mnie się... na razie.

[ Dodano: 11 Maj 2014 08:34 ]
Dla przypomnienia. Motocykl będzie barwy błękitnej, tak jak na prospekcie + moje zmodyfikowane wg. własnego pomysłu naklejki na motocykl: wydłużone o 4 cm na zbiorniku + dodany rocznik. Dodatkowo będą osłonięte folią przezroczystą. Malowanie proszkowe. Przy żółtej tablicy, idealnie będzie się ten komplet prezentować.




------------
11 Maj 2014 08:51

Wysyłam zeskanowaną dokumentację. To co wcześniej miałem to info z domu, zrobione telefonem...
[url=/image/61f7v1e5l/full/][/url]
[url=/app.php]screen shot windows 7[/url]
[url=/image/ov10s1cdl/full/][/url]
[url=/]post img[/url]

------------
14 Maj 2014 09:40
Blachy są pod tablicę. Wyłącznie mój pomysł. Przy okazji zamówiłem dużą tablicę do garażu czy do pokoju. Koszty: 3 x 10 + 15 + 15 złociszy.
jedwabiste są. Jutro/ ewentualnie w piątek jak moto mnie kudzwa nie zaskoczy i nie będzie padało żabami to powinna być żółta blacha. Jak tego nie zrobię to dupa... przedłuży się.

[url=/image/vrr2a7089/full/][/url]

[url=/][/url]

[url=/image/8rkexv2eh/full/][/url]

[url=/image/ptd8zyh9l/full/][/url]


[url=/]click image upload[/url]

---------------
15 Maj 2014 04:34

Post czytamy mając taką muzykę w tle:
1) Jeanne Mas - En Rouge et Noir (Haute Définition) https://www.youtube.com/watch?v=T3lt6nGg8Xs
2: Jeanne Mas - Toute Première Fois [1985] https://www.youtube.com/watch?v=W_gPcQeR-ek

3) les mckeown love is just a breathe away https://www.youtube.com/watch?v=e5bcZkSHGQI&list=FLaSIZxMcIpWCuQ-g1kLB0cQ&index=83

Wyłącznie dzisiaj i jutro mogłem zrobić przegląd i zarejestrować motocykl na zabytek. Wstałem o 5 rano, ładowałem akumulator, sprawdziłem podstawowe kabelki i jazda.
Wyjechałem o 7:00 jeszcze wtedy nie padało żabami.
Zajeżdżam do okręgówki i mówię, że dzwoniłem już wcześniej odnośnie przeglądu pod pojazd zabytkowy, a na to gość: panie, ja tego nie robię. Dopiero na drugą zmianę będzie odpowiednia osoba.......... mnie już szlag lekko trafił, że wszystkiego w 1 dzień nie załatwię. Ale chwała Panu, jeszcze był inny pracownik i mnie skojarzył co i jak. Zapytałem się odnośnie ledów i to co przepuszczałem, każdy chroni swoją dupę w "razie czego" i stosownego pisma nie otrzymałem.... Na pewno stosowne pismo wystawiłby uprawniony rzeczoznawca, ale to za dużo roboty. Wszystkie podkładki miałem dobre, zapłaciłem 62 zł i otrzymałem 2 podkładki - załącznik nr. 2 i 3 z tymi papierami pojechałem na bieszczadzką.
Trupa czyt. motocykl, zaparkowałem pod schodami. Zdemontowałem tablicę i udałem się do urzędu. Zaczekałem ok. 1 h na swoją kolejność. Przy okazji spotkałem prawie sąsiada.
Wreszcie wchodzę......
Na samym początku powiedziałem, wyłącznie takie papiery są potrzebne do rejestracji na pojazd zabytkowy. Mam potwierdzenie co do tej słuszności potwierdzeniem od konserwatora (w razie czego miałem odpowiednie podkładki prawne).
Tak jak przypuszczałem... nie będzie lekko. Ale. Po zaczekaniu ~10 minut, wreszcie przyszedł urzędnik z papierami. W międzyczasie usłyszałem, że jedna pani tym się zajmuje, ale teraz jest zajęte. Na pewno gość weryfikował czy aby są dobre papiery :mrgreen:
Jest ok. Zapytałem sie czy mam możliwość wyboru żółtych blach. Niestety wśród kilku tablic nie było wymarzonych enigmatycznych znaków: MZ :mrgreen: Miałem do wyboru wyłącznie tablicę z drugą literką W. Wybrałem szczęśliwą 7, czyli RKR 7W. Poprzednio też miałem 7 - RKR 72RW.
Chwilkę musiałem poczekać na weryfikację danych i ustalenie kwoty do zapłaty. Wyszło tak jak przypuszczałem - 131,50 złociszy. Z bananem na twarzy wyszedłem z urzędu.
Następnym kierunkiem był PZU. Chwilkę czekałem na prowadzenie aneksu do umowy. Przy okazji chciałem potwierdzić swoje przypuszczenia odnośnie zniżek na pojazdy zabytkowe:
NIE MA tak lekko. Uprawnioną zniżkę mają Wyłącznie pojazdy zabytkowe i legitymujące się członkostwem np. pzm. W moim przypadku nie opłaca się w to bawić.
Muszę zapłacić za II ratę składki. Oczywiście mogę wypowiedzieć umowę i mieć fundusz w nosie - pojazdy zabytkowe, nie muszą mieć ciągłości obowiązkowego OC. Nie opłaca też ubezpieczać się np. na 2-3 miesiąca, są lichwiarskie przeliczniki.

Po załatwieniu formalności przystąpiłem do tymczasowego montażu tablicy zabytkowej. Było to jednak utrudnione, bo międzyczasie udzieliłem porady aż 4 osobom, odnośnie procedur itp. Pojazdy np. Wieśka i duży Fiat.

Pojechałem do domu. Cholera padało żabami, co kilka km sprawdzałem tablicę czy dobrze trzyma na opaskach. Ciemności egipskie, cholera tak waliło deszczem, że nie mogłem nic widzieć... żałuje, że nie mam mojego żagla - owiewki.
Jednak ta zabytkowa tablica rejestracyjna promieniowała swoją jasnością, wśród zamętu żywiołów, które swoi ponurym płaszczem, obejmowały żywe pierwiastki. :mrgreen:
-------------

Raczej na pewno moto będzie jeździło koło komina, do okresu wakacji. Nie mam na razie czasu na bawienie się rozkręcanie motocykla. Trzeba to robić z głową i bez pośpiechu.
-----------------------------------
Jak ktoś chce porady to ma podkładkę. Mnie już jednostką nie chce się opowiadać całych procedur. Dlatego osoby zainteresowane kieruje na to forum.

----------

Napisałem sprawdzone informację. Jak widać, moje postępowania dały pozytywny efekt.

[url=/image/bqvwyq19l/full/][/url]

[url=/image/m289rdsyx/full/][/url]

[url=/image/4srsss355/full/][/url]

[url=/image/pqxyqv2zt/full/][/url]

[url=/image/yjexejo4p/full/][/url]

[url=/image/ijw9uzs2x/full/][/url]


[url=/]photo uploading websites[/url]

-------------
16 Maj 2014 07:18
A tak prezentuje się ten zestaw:
[url=/image/eq7ezl04p/full/][/url]
[url=/]upload[/url]
[url=/image/9stuegy5l/full/][/url]
[url=/]img host[/url]

-----------------
17 Maj 2014 05:02
Na zakończenie omawiania etapu rej. zabytków itd. podam informację odnośnie wyjazdów za granicę. Rozmawiałem już z kilkoma osobami na ten temat i każda osoba, mówi brednie. Najwięcej mają do powiedzenia osoby, kompletnie nie znające przepisów, nawet cząstki.
Dlatego bardziej upierdliwych przy swoim zdaniu, wysyłam na to forum.

Po pierwsze należy rozróżnić ewidencje pojazdów zabytkowych od rejestru pojazdu zabytkowego.

Nie taki diabeł straszny jak go malują ]:-> . Z tego co mnie wiadomo, to jeżeli pojazd ma powyżej 50 lat lub jego wartość przekracza 32 tys. złotych (od konserwatora usłyszałem lub, w internecie pisze i - na takie właśnie szczegóły trzeba zwracać uwagę), wyjazd poza terytorium RP należy zgłaszać do konserwatora. Osoby zainteresowane w przypadku potrzeby wyjazdu poza terytorium RP i mające pojazdy o zbliżonych warunkach do w/w, niech zweryfikują tą informację.

Należy rozróżnić wyjazd:
- jednorazowy
- wielokrotny, nawet pozwolenie jest udzielane do 5 lat
- stały, np. sprzedaż lub też wyprowadzenie się z Tuskostanu i zabranie swojego pojazdu. Odnośnie sprzedaży zabytku poza RP, należy zapłacić podatek 25% - jednak w tej materii jest różnie, kierunek zmian jest niestabilny - zmienia się jak chorągiewka przy dużym wietrze. Kiedyś czytałem, że podobno był 40 %. Ale na pewno coś trzeba będzie zapłacić. Jeżeli ktoś np. ma Sokoła i jest maszyna wpisana do rejestru pojazdu zabytkowego to mogą być bardzo duże trudności na sprzedaż za granicę i BARDZO DOBRZE, odnośnie tego pojazdu to jestem zdania, że dla dobra polskiej kultury i techniki taki pojazd powinien pozostać w RP. A nie np. ściągnąć od Państwa kasę na remont i sprzedać za dużą mamonę za granicę.

-----------
Jak znajdę chwilkę to wpisze jakie ludzie brednie piszą w internecie odnośnie zabytków:

1)
Avatar użytkownika

cezar62

Posty: 1496
Dołączył(a): Wt, 19 lutego 2008, 16:03
Lokalizacja: Opole
Samochód: 1995 Dodge Stratus 2.0

Re: ALLEGRO - OGŁOSZENIA

PostSo, 26 marca 2011, 19:44
Gra nie jest warta świeczki...

O samochodzie możemy powiedzieć, że jest zabytkowy,
jeżeli ma minimum 25 lat od daty zaprzestania produkcji danego modelu.
Auto musi byc w 75% oryginalne - silnik, karoseria, zawieszenie - koniecznie.
Kupę kasy kosztuje opinia, a potem obowiązują cię przepisy drogowe dotyczące aut zabytkowych,
m.in. można się poruszać tylko z prędkością do 50 km/h i już sobie normalnie nie pojeździsz...


To ja już wolę co roku przechodzić przeglądy.
[link widoczny dla zalogowanych]
------------
Mój komentarz. Jeżeli np. pojazd ma archaiczne hamulce, światło np. na acetylen to mogą być pewne ograniczenia.... Albo brak. Wszystko zależy co mamy w przeglądzie pod pojazdy zabytkowe. Dlatego ujednolicenie prędkości do wszystkich pojazdów zabytkowych jest totalną bzdurą. Mało tego, nawet na zdrowy rozum, to dla niektórych pojazdów jazda max. 50 km/h to jest katorga dla silnika - szybciej zarżniemy silnik.
Pojazd zabytkowy/ unikatowy powyżej 25 lat, model nie produkowany od lat 15. Lub pojazdy młodsze, ale posiadające inne np. historyczne aspekty.

--------------------
[url=/][/url]

[url=/][/url]

[url=/][/url]

[url=/][/url]

[url=/][/url]


[url=/]image hosting adult[/url]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lord-89 dnia Śro 14:16, 21 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:42, 22 Maj 2014
50g
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 1079
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło
Płeć: Mężczyzna


Tak jak już mówili Ci na P2K kawał solidnej roboty. Mało kto ma tyle siły by doprowadzić to wszystko do końca.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rejestracja pojazdu na zabytek. PORADNIK od A do Z.
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin