Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady » Moduł zapłonowy?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Moduł zapłonowy?
PostWysłany: Nie 0:34, 03 Sie 2008
dawinet
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Biała Podlaska= Cieleśnica
Płeć: Mężczyzna


co daje ten moduł do jawki:

http://www.allegro.pl/item407873901_elektroniczny_modul_zaplonowy_mz_etz_jawa_junak.html

czy dzięki temu modułowi niemusimy ustawiać przerwacza????


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawinet dnia Nie 0:37, 03 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 7:46, 03 Sie 2008
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Musimy ustawić ale moduł zwiększy nam żywotność (nie wypalają się styki).
A co daje moduł to:
Cytat:
Zastosowanie modułu w klasycznym układzie zapłonowym powoduje:
1) całkowite zlikwidowanie iskrzenia styków przerywacza oraz zminimalizowanie natężenia prądu przepływającego przez przerywacz
Korzyści:
- bardziej precyzyjne wyznaczanie punktu zapłonu przez przerywacz
- styki przerywacza nie wypalają się i nie pokrywają się osadem ( przez przerywacz płynie prąd o bardzo niskim natężeniu tkz. "prąd samooczyszczania styków"
zapobiegający ich zanieczyszczeniu )
- przerywacz nie przegrzewa się od przepływu wysokiego natężenia prądu ( po zastosowaniu modułu cały prąd cewki zapłonowej płynie przez moduł, a przez
przerywacz płynie tylko "prąd samooczyszczania styków" )
- zredukowanie konieczności częstej korekcji ustawienia zapłonu ( jedno precyzyjne ustawienie wystarczy na kilka sezonów )

2) wyładowanie iskrowe w świecy zapłonowej o znacznie większej energii i dłuższym czasie trwania
Korzyści:
- lepsze wykorzystanie mieszanki paliwowej poprzez jej dokładniejsze spalanie
- bardziej równomierna praca silnika wpływająca na jego trwałość
- mniejsze zużycie paliwa
- zlikwidowanie tkz. "wypadających zapłonów" czyli niewykorzystywania całego paliwa dostarczonego do silnika
- brak osadzania się nagaru na świecy zapłonowej ( mieszanka paliwowa jest dokładnie spalana a elektrody świecy zapłonowej przybierają kolor piaskowy )
- łatwiejszy rozruch zimnego silnika
- trwałość świec zapłonowych wzrasta do 100 tys. km


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:29, 03 Sie 2008
dawinet
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Biała Podlaska= Cieleśnica
Płeć: Mężczyzna


a to nie nieopłaca mi sie, myślałem że dzięki temu nie będzie trzeba używać przerywacza.


A może jest coś takiego żęby nie ustawiać przerywacza i zapłonu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:11, 03 Sie 2008
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Moduł zapłonowy z optycznym czujnikiem zamiast przerywacza,kiedyś mechanik32 sprzedawał...
A powiedz mi co w tym złego że jest przerywacz? wymiana kosztuje 10zł na to walniesz moduł masz potężną iskrę nawet jak się przerywacz lekko rozregulowuje,szkoda tylko że ten moduł potrzebuje akumulator ale dobrze że Czesi mają w swojej bazie danych schemat na moduł nie potrzebujący akumulatora. ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:21, 03 Sie 2008
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Podam prosty powód dla którego warto zastosować moduł zapłonowy, choćby w połączeniu z przerywaczem. Przez długi czas jeździłem z typowym zapłonem, osiągi maszyny były zadowalające - na Z12 motocykl dobrze radził sobie w każdych niemal warunkach. Założenie elektronicznego układu dało efekt w postaci większego momentu obrotowego niemal w całym zakresie obrotów. Maksymalne obroty nie zwiększyły się, to fakt. Ale mogłem zębatkę Z12 zastąpić Z13 a motocykl niemal nie stracił nic na przyspieszeniach i na zdolności pokonywania wzniesień, stając się przy tym o kilka km/h szybszy. To chyba dość dobry powód by taki układ założyć. Tyle tylko, że ten który kupiłem, nie wymaga zasilania z akumulatora.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:30, 03 Sie 2008
dawinet
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Biała Podlaska= Cieleśnica
Płeć: Mężczyzna


A dzięki temu modułowi chyba iskra bedzie większa i spalanie się zmniejszy czy to prawda?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:50, 03 Sie 2008
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Spalanie za mocno nie spadło, ale mam raczej ciężki nadgarstek więc może tego nie zauważyłem. Natomiast iskra jest faktycznie mocniejsza (widać to nawet po kolorze), można powiększyć odstęp elaktrod świecy co też wpływa na poprawę osiągów. Podobno spokojnie da się zwiększyć nawet do 1mm, ale ja poprzestałem na 0,7 - z obawy że mogą się pojwaić problemy z odpalaniem "z kopa".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:33, 03 Sie 2008
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Najlepszy odpowiednik modułu bez konieczności podłączania akumulatora będzie Czeski wynalazek oczywiście to samoróbka:
http://www.jawa.xf.cz/index.php?page=tyristor-30let
http://www.jawa.xf.cz/index.php?page=tyristor_zap
http://www.jawa.xf.cz/foto/tyristor-30let/obr4.JPG
W przyszłym tygodniu jeśli dostanę płytki,złożę to jak należy i pokombinuje z dobraniem transformatora wtedy może kilka szt. wystawię na forum ale najpierw muszę czekać za płytkami...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:58, 03 Sie 2008
dawinet
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Biała Podlaska= Cieleśnica
Płeć: Mężczyzna


takie wynalazki to nie dla mnie :)jak coś to bym kupił akumulator 6v. A jest takie"coś" żeby nietrzeba było ustawiać zapłonu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Moduł zapłonowy?
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin