Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady » Kilka pytań nt. tłumika, cylindra i karterów Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kilka pytań nt. tłumika, cylindra i karterów
PostWysłany: Pon 5:37, 24 Mar 2008
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


A więc tak, mam kilka pytań do użytkowników z wystarczającą wiedzą.

Tuleja cylindra:
Który schemat byłby najlepszy? Który opłaca się przenieść na tuleję?
Pozwoliłem sobie wykorzystać rysunki z profilu Bikepics Garrego - mam nadzieję, że się nie obrazi (:P).
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kartery:
Temat tych progów przewijał się kiedyś na forum, ale nie mogę go niestety znaleźć. Hrm Czy owe progi można zlikwidować? Na stronie, bodajże (nie chcę skłamać) Conqerora, widziałem kartery bez tych progów. Stąd moje zapytanie. Zdjęcie także zaczerpnięte z BP Garrego.
[link widoczny dla zalogowanych]

Wydech:
Czy istnieje jakaś zależność w średnicach wlotu i wylotu komory rozprężnej? Czy wylot jest jakimś, bo ja wiem, procentem wlotu? Nie wiem jak to ująć. Tutaj pozwoliłem sobie przerobić część zdjęcia Leśnika.
[link widoczny dla zalogowanych]


Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za niedoświadczenie. Hrm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez buniek92 dnia Pon 5:38, 24 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:08, 24 Mar 2008
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Wiec tak. Co do cylindra to trzeci wybór by był najbardziej odpowiedni. Ale do tego już trzeba dobry wydech Wink Kartery jak najbardziej można tam spiłować tą powiechrznie i ładnie wyrównać. Nie koniecznie polerować bo mieszanka sie będzie skrlaplać na ściankach! Lepiej to zmatowić papierem 100. A co do wydechu to nie jestem na 100% ale jest jakaś zależność średnicy kolanka a wylotu z dyfuzora. Musiał by sie garry1 wypowiedzieć w tej sprawie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:15, 24 Mar 2008
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


W wydechu jest różnica. Wlot z kolanka wydechowego wynosi ok. 2,5cm, a końcówka tego dyfuzora 14-16mm. W tej końcówce ważną rolę odkrywa odległość pomiędzy nią, a dławikiem. Motor lepiej pierdzi, lepiej się zbiera, ogólnie lepiej Mr. Green. Leśnik dużo pisał o tym na forum, baaardzo dużo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:20, 24 Mar 2008
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Tuleja:
1. Układ kanałów bez przeróbek taki jaki jest oryginalnie. Już po nim widać, że silnik jest strojony wysoko i ma raczej małą elastyczność.
2. Silnik zestrojony naprawdę bardzo wysoko. Moc będzie osiągana na bardzo wysokich obrotach, elastyczność bardzo słabiutka. Podwyższone oraz poszerzone okienka kanałów przelotowych, ssącego i wydechowego. Skoro powiększone są wcięcia w tuleji to pewnie powiększeniu ulegną też kanły płuczące. Przydałoby się przyciąć płaczsz tłoka by nie było zbyt dużej różnicy pomiędzy rezonansami wydechu i ssania bo wydechowy jest podwyższony o 3,2 mm a ssący tylko o 1 mm co może ją spowodować.
3. Tylko poszerzone kanały płuczące i ich okienka - może to zwiększyć moc i elastyczność ale potrzebne jest do tego odpowiednie zasilanianie ( ssące) oraz odprowadzanie spalin (wydechowe).

W razie przeróbek z pkt. 2 musisz jeszcze dobrać odpowiedni wydech by one coś dały.

Kartery:
Możesz tylko po co. Mocy i tak przybędzie tyle, że nawet nie poczujesz.

Wydech:
Moim zdaniem to zalezy od pojemności pod jaką wydech jest stworzony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:46, 24 Mar 2008
Garry1
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin


Zależność między wlotem a wylotem jakaś jest ale nie jestem w stanie powiedzieć jaka... W exchaust calculator wychodzi jakoś że z kolanka od jawki 29 mm średnicy wewnętrznej wylot ma około 16-17 mm więc tym bym się wspierał wyliczając wydech.

Co do karterów... nie zauważyłem zmian, ale zawsze lepiej takie progi zlikwidować Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:47, 24 Mar 2008
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Czyli najlepszym rozwiązaniem dla cylindra jest trzecia opcja? Czy na oryginalnym osprzęcie (gaźnik i wydech) odczuję duży przypływ mocy? Czy jeśli chce coś zyskać muszę zmienić gaźnik i wyspawać wydech?

Jeszcze pytanko co do kanałów płuczących... Dobrym pomysłem byłoby poszerzenie na jakieś 22 mm? Zaznaczam, ze nie chcę wysoko stroić silnika. Zależy mi na jako takiej elastyczności, bo silnik ma być używany w normalnej jeździe, lecz nie w stylu staruszka. Po prostu nie chcę, żeby silnik musiał być kręcony bardzo wysoko, żeby jako tako się jechało.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez buniek92 dnia Pon 11:52, 24 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:54, 24 Mar 2008
Garry1
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin


gaźnik może zostać, ale wydech... niezbyt


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:26, 24 Mar 2008
ogar2007
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 3202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk)


gaznik przy tak przerobionych kanałach moze nie wyrobic,polecam 16 n1 rozwiercony na 19 mm i jakas wieksza dysza główna
tłumik najlepiej wyspawac jak masz mozliwosciz tego schematu co dałem gdzies na forum,mozna go jeszcze zmodyfikowac,napewno cos na wzór tamtego da najwiecej mocy

co do karterów to wyjdziesz na 0 bo wycinajac te przegrodki troche powiekszysz szkodliwa pojemnosc skrzyni korbowej,czyli niby wyciecie cos da ale i od razu to zabierze pojemnosc skrzyni korbowej

co do cylindrów to one juz srednia beda sie nadawac do codziennej jazdy,
ja bym wybrał 2 schemat,załozył zebatke 11 albo 10 i by sie jezdziło,pewnie w gurnej partii obr ciagnoł by troche na koło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:18, 24 Mar 2008
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Ja proponuje gaźnik 24mm od mz 150 w skrzynie korbową z talerzem sterującym otwarciem przepływu mieszanki do tego jakieś gustowne 6 płuków i potrójny kanał wydechowy oczywiście jakaś podkowa i wydech takim rezo że pogubisz zęby Laughing Do tego nowy tłok dotoczony z AK20 na jednym pierścieniu od jakiejś suszary najlepiej pochromowany Laughing Oczywiście nie obejdzie sie bez łożysk już C4 mimo że mają większą oporność, wał z hartowaną korbą i łożysko igiełkowe na sworzeń tłoka, simmeringi z podwójnymi wargami brązowe baardzo wytrzymałe, zapłon oczywiście bezstykowy najlepiej na CDI z możliwością wgrywania map zapłonowych, skrzynia i sprzęgło od CZ 175... aaa zapomniałem o głowicy słoneczkowej Wink Do gaźnika oczywiście filtr gąbkowy Wink Fajne co nie ? Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:21, 24 Mar 2008
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


No fajny miałeś sen, wręcz zajebisty. xD A były tam smoki? I księżniczki? xD


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez buniek92 dnia Pon 14:23, 24 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:22, 24 Mar 2008
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Co Ty chcesz ?? xD Księżniczka jawa tam była... Laughing xD Dobra wracamy do tematu ;P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez karol282 dnia Pon 14:24, 24 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:25, 24 Mar 2008
Szymon
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna


Jeśli dobrze widzę, to w schemacie 2. okno wydechowe jest podwyższone o 3mm.
Życzę powodzenia temu kto to zrobi, bo poniżej 6 tys. silnik będzie miał nikłą moc.
Elastyczność niemalże zerową.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:57, 24 Mar 2008
Garry1
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin


a więc mój schemat i ja to zrobiłem ;p moc na dole jest ok, nie wiem jeszcze jak będzie na sportowym tłumiku bo na org jest tak jak normalnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:53, 24 Mar 2008
Conqeror
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ozorków
Płeć: Mężczyzna


W zależności od tego jak poszerzysz płuki tak musisz przerobić wydech. Jak to ne ibędize dostosowane do sieibe to będize dupa

Schemat 2 jest bezsensowny no jak by były chociaż ze 4 kanały to by pasowało .
3 by był ok ale ja bym co nieco poprawił

i to 45 jest totalną głupotą powinno być idealnei równo na 44 tak jak skok


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Conqeror dnia Pon 16:54, 24 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:35, 24 Mar 2008
Garry1
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin


dlaczego 2 jest głupotą?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kilka pytań nt. tłumika, cylindra i karterów
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin