Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady » Gwinty w cylindrze, gaźniku, simmeringi w kołach, licznik.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Gwinty w cylindrze, gaźniku, simmeringi w kołach, licznik.
PostWysłany: Czw 21:39, 27 Lut 2014
fiskusmati
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Witam.

[Jawa 50]

Dawno temu zakupiłem jawkę, zabrałem się za jej remont, lecz z różnych względów nie mogłem go dokończyć - zrobiłem silnik, lecz nie wiedziałem czy odpala. I tak jawka przeleżała kilka lat. Teraz się za nią zabrałem.

Jawka jest już na działce, daleko od miejsca zamieszkania, i zanim pojadę do niej drugi raz, muszę wiedzieć parę rzeczy których nie sprawdziłem kiedy byłem "przy niej" lub nie mogę ich znaleść.

1. Mam ścięty lub ukręcony gwint w cylindrze, mocujący kolanko wydechowe.
Zamierzam rozwiercić i przegwintować go na rozmiar wyżej (dostępny).
I nie pamiętam jaka tam idzie śruba, a muszę dobrać odpowiednie wiertło do rozwiercenia, zgodnie z normami warsztatowymi.

2. Podobny zabieg czeka mnie też w gaźniku. Tam ukręciła się śruba, która została w środku. Chodzi o pokrywkę komory pływakowej, są tam dwie śruby, jedna z nich pękła i została wewnątrz, więc również muszę to rozwiercić i przegwintować rozmiar wyżej. Jaki tam jest gwint?

3. Jakie simmeringi są w kołach, chodzi o te uszczelnienia przed łożyskami w piaście. Co prawda teraz zainstalowałem tam łożyska kryte, ale wolałbym mieć tam te simmeringi.

4. Co najczęściej pada w relacjach prędkościomierza? Teoretycznie linkę mam całą, chociaż mocno poszarpany oplot, napędu nie rozbierałem. Czy cześciej pada napęd w kole, czy licznik w lampie? Można podpiąć linkę pod wiertarkę i zakręcić na wolnych obrotach, licznik powinien wtedy coś wskazywać, tak? W lewo czy w prawo kręcić?

5. No i opcjonalnie, co muszę przejrzeć, wymienić lub zregenerować, jeśli zamiast cewek świetlnych dających 6V 20W, wstawie równolegle cewki zapłonowe uzyskując 6V 30W oraz zamienię żarówkę z 15/15W na 25/25W ?
Przewody za cienkie, upali odbłyśnik, czy to wszystko było takie samo w jawce sport (gdzie jak wiemy było tak zrobione oryginalnie)?

A tutaj jedno z pierwszych odpaleń, info w opisie filmu na youtube.
(niestety antyspamowy system forum nie pozwala mi na umieszcznie pełnych linków, bo jestem użytkownikiem krócej niż 24h)

/watch?v=DURQvSI4T20


Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fiskusmati dnia Czw 21:45, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:29, 27 Lut 2014
wojtek1998
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


w CYLINDRZE JEST CHYBA GWINT M8 ,A W GAŹNIKU CHYBA M6.
Jeśli zmieniasz cewki na zapłonowe to zmieniasz tylko moc żarówek ,aby w sumie dawały 30w ,nie wiem jak z napięciem w żarówkach ,ale inne podzespoły pozostają identyczne ,bo było to rozwiązanie fabryczne nie tylko w sportach I różniło się tylko mocą cewek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wojtek1998 dnia Czw 22:32, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:36, 27 Lut 2014
fiskusmati
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Tak z tego co pamiętam na oko, w gaźniku było chyba jakieś M5, a kolanko było na M6. Może ktoś się przejść do swojej jawki i to sprawdzić Smile ?

Ahhh, nie mogę wstawić linku, ale znalazłem, że podobno w cylindrze gwint jest na 6, ale niech ktoś sprawdzi jak może.

No i gaźniczek. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fiskusmati dnia Czw 22:50, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:43, 27 Lut 2014
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Okno wydechowe cylindra - gwint metryczny M6, standardowy.

Gwint pod pokrywę komory pływakowej - M4, tak samo std.

Rozmiary simmeringów do znalezienia na forum, bardzo łatwo...

Mi padła linka i ślimak w ciągu jakichś 6tkm. Kręcić musisz w lewo wiertarką czy innym urządzeniem.

Warto poprowadzić nową instalację elektryczną. Pracy na parę godzin, ale efekt końcowy znacznie lepszy niż przy ponad 30 letnich przewodach.

EDIT: Co do tych zerwanych gwintów... Na siłę można próbować przyspawać jakiś pręt do zerwanej szpilki w cylindrze/użyć wykrętatów. Rozwiercanie pod nowy gwint uznałbym za ostateczność...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irzyk dnia Czw 23:45, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:02, 28 Lut 2014
fiskusmati
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Dziękuję za pomoc. Niestety przez ten czas szukałem simmeringów na forach, niestety odnośnie kół nic nie znalazłem, są tylko simmeringi w silniku...

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gwinty w cylindrze, gaźniku, simmeringi w kołach, licznik.
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin