Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady » Docieranie Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Docieranie
PostWysłany: Sob 21:36, 29 Gru 2007
kame911
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Dziergowice City :P


Docieraniem silnika nazywamy proces polegający na wzajemnemu wygładzaniu się i dopasowywaniu gładzi cylindra, tłoka i pierścieni . Nawet najlepiej spasowane pierścienie musza zostać dotarte aby uległy właściwemu osadzeniu osiągając maksymalną szczelność.

Silnik złożony na nowych lub regenerowanych częściach wchodzi w okres docierania.
Okres ten trwa 500km przy wymienionym cylindrze, tłoku i pierścieniach. Podczas wymiany samych pierścieni czas ten skraca się do ~120km.

Docieranie silnika wiąże się z tym samym: częstym otwieraniem przepustnicy na maxa, jednak bez dłuższego utrzymywania wysokich obrotów lub obciążenia. Pomiędzy pełnymi otwarciami silnik powinien mieć czas na odprowadzenie ciepła z silnie nagrzanych miejsc i usunięcie cząsteczek metalu z docierających się elementów.

Podczas całego docierania nie należy jednak zapominać o najważniejszych zasadach:

*

Stosuj mieszankę paliwa i oleju w proporcji 1:25, można także wzbogacić skład mieszanki podnosząc iglice ( ustawiając spinkę na iglicy rowek niżej),
*

Zawsze nagrzej silnik do temperatury pracy (większość szkód wyrządzonych silnikowi jest przez obciążanie go jeszcze przed nagrzaniem),
*

Stosuj gwałtowne otwarcia i zamknięcia gazu podczas jazdy,
*

Uważaj na temperaturę. Nawet chwilowe przegrzanie silnika może doprowadzić do zeszklenia honowanej powierzchni cylindra uniemożliwiając skuteczne dotarcie i uszczelnienie oraz może dojść do puchnięcia tłoka, który skutecznie potrafi zatrzeć cylinder,
*

Jazda ze stała prędkością obrotową silnika w okresie docierania odpada... to "zabija" silnik !

Pyrkanie kilometr za kilometrem z oszczędnym manipulowaniem manetką gazu... zbyt ostrożne i delikatne docieranie silnika wbrew pozorną niesie więcej zła niż dobrego, ponieważ powstanie próg na cylindrze i silnik nie rozwinie w późniejszym czasie pełnej mocy. Istnieje ryzyko uszkodzenia pierścienia w skutek uderzania o zbyt wysoki próg. wynikają one z działania sił bezwładności i luzów w połączeniach.

Delikatnym docieraniem możesz „oszczędzić” sobie 2-10% mocy i podobny procent żywotności ! Po dotarciu moc silnika w porównaniu do stanu początkowego, wzrasta o około 0,5 kW (0,7 KM) i jednocześnie zmniejsza się zużycie paliwa.

Wraz z upływem czasu zwiększa się sprawność pojazdu i coraz więcej użytecznej energii może być wykorzystywane do jego napędzania.

Po przekroczeniu granicy 500km należy zmienić stosować już mieszankę paliwa i oleju w proporcji 1:30, oraz ustawić skład mieszanki.

Napiszcie swoje opinie na ten temat[/quote]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kame911 dnia Nie 20:15, 30 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:53, 29 Gru 2007
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Całkowicie się z tym zgadzam i zaobserwowałem to na własnym przykładzie gdyż wymieniałem cały zestaw cylinder,tłok,pierścienie i ogar z początku był mułowaty a teraz z karzdym kilometrem jest coraz szybszy i zrywniejszy.Obecnie mam przejechane jakieś 400km i wszystko gra. I tak jak tu jest napisane najważniejsze jest żeby nie przegrzać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez puzon89 dnia Sob 21:56, 29 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:02, 30 Gru 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


no dobrze to jak zrobić żeby nieprzegrzac napiszcie mi to
odpalasz motor i co jedziesz jak ???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:10, 30 Gru 2007
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Krótkie pytanie:
Czy Ty jesteś autorem tego postu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:54, 30 Gru 2007
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Nie jest autorem raczej,znalazłem to na innej stronie. Wystarczy wpisać fragment tekstu w google. :P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez buniek92 dnia Nie 12:54, 30 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:17, 30 Gru 2007
kame911
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Dziergowice City :P


dokładnie znalazłem to na innej stronie. Ale wkleiłem bo nie widziałem tutaj tekstu o docieraniu. A to jest chyba jednak najbardziej prawdopodobne


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:07, 30 Gru 2007
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


To nie podpisuj się pod czyjeś "dzieło". Takie ostrzeżenie na przyszłość (nic związanego z działalnością modów), potem nawet jakaś kara będzie mogła Ciebie spotkać. Umieścić możesz ot tak dopiero wtedy, gdy masz zgodę autora na rozpowszechnianie jego dóbr.

Wstaw w [quote], podaj źródło i będzie dobrze.
Potem niech mod usunie to ot.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irzyk dnia Nie 14:09, 30 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:07, 30 Gru 2007
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Hitler789 napisał:
no dobrze to jak zrobić żeby nieprzegrzac napiszcie mi to
odpalasz motor i co jedziesz jak ???


Jedziesz normalnie, to proste obierasz sobie jakąś krótką trasę z domu gdzieś (najlepiej nie dłuższą niż 5km w jedną stronę) i spowrotem. Po 5 km robisz postój i sprawdzasz jak ciepły jest cylek ktoś kiedyś podał sposób żeby pluć na cylek i to dobry sposób jak slina delikatnie paruje to jest ok i można jechać dalej a jak się gotuje to trzeba zgasić moto i poczekać trochę aż ostygnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:37, 30 Gru 2007
Szymon93
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Żory
Płeć: Mężczyzna


"Jazda ze stała prędkością obrotową silnika w okresie docierania odpada... to "zabija" silnik ! ".....-
Czy to jest prawda? Bo coś mi się to nie zgadza. Może się mylę, wytłumaczcie mi to proszę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:48, 30 Gru 2007
Pavloor
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź


Prawa autorskie;). Jest to dość brutalny sposób docierania i ja własnie taki stosuje. Przyda sie na forum, ale na przyszlosc uwazaj z tekstami z innych stron. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:42, 30 Gru 2007
Robert200PL
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złoczew


Docieranie silnika ze stałą prędkością obortową niszczy go, ponieważ luzy które są seryjnie (montażowe) wału, tłoka, korbowodu i innych części powodują "wysuwanie" się tłoka wraz z pierścieniami "wyżej" tj. bliżej głowicy , przez co próg na cylindrze powstaje dalej od głowicy i w efekcie w skrajnym przypadku przy odkręceniu gazu na maxa pierścienie się o ten próg mogą połamać. Przedmuchując silnik wysokimi obrotami podczas docierania powodujesz powstawania progu bliżej głowicy, przez co ryzyko połamania pierścienie bądź mocnego spadku mocy jest małe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:32, 30 Gru 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


puzon89 napisał:
Hitler789 napisał:
no dobrze to jak zrobić żeby nieprzegrzac napiszcie mi to
odpalasz motor i co jedziesz jak ???


Jedziesz normalnie, to proste obierasz sobie jakąś krótką trasę z domu gdzieś (najlepiej nie dłuższą niż 5km w jedną stronę) i spowrotem. Po 5 km robisz postój i sprawdzasz jak ciepły jest cylek ktoś kiedyś podał sposób żeby pluć na cylek i to dobry sposób jak slina delikatnie paruje to jest ok i można jechać dalej a jak się gotuje to trzeba zgasić moto i poczekać trochę aż ostygnie.


a przez ten odcienek krótki to otwieram i zamykam gwałtownie przepustnice ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:49, 31 Gru 2007
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Hitler789 napisał:
puzon89 napisał:
Hitler789 napisał:
no dobrze to jak zrobić żeby nieprzegrzac napiszcie mi to
odpalasz motor i co jedziesz jak ???


Jedziesz normalnie, to proste obierasz sobie jakąś krótką trasę z domu gdzieś (najlepiej nie dłuższą niż 5km w jedną stronę) i spowrotem. Po 5 km robisz postój i sprawdzasz jak ciepły jest cylek ktoś kiedyś podał sposób żeby pluć na cylek i to dobry sposób jak slina delikatnie paruje to jest ok i można jechać dalej a jak się gotuje to trzeba zgasić moto i poczekać trochę aż ostygnie.


a przez ten odcienek krótki to otwieram i zamykam gwałtownie przepustnice ??



Najlepiej jechać na średnich i gwałtownie otworzyć przepustnicę do max obrotów i prędkości,jechać krótki czas na max a puźniej spowrotem na średnie.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:31, 31 Gru 2007
Hitler789
Złota Ranga
Złota Ranga

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1083
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5


a ile tak ?? jechac na max predkości ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:30, 31 Gru 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Kilkaset metrów, a później przymykasz gwałtownie przepustnicę i dajesz mu trochę wytracić prędkość w ten sposób się ochłodzić. Przerwy co 5 km na początku, później już rzadziej.

Oczywiście leje się też więcej oleju do mieszanki oraz daje silnikowi rozgrzać na obrotach jałowych przez 2-3 minuty przed jazdą.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez gniewny dnia Pon 15:32, 31 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Docieranie
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin