Wysłany: Nie 9:57, 10 Cze 2007 |
|
|
maciek-konik |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 23 Sie 2006 |
Posty: 549 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
necroorcen napisał: | Ty też... niby moderator a gada gorzej od podprzeciętnego usera... nie wiem kto ci dał moderatora
Widać za mało wiesz o Ohmie
Poucz się a potem pouczaj innych |
Prawo Ohma znam. Tyle ze w praktyce to róznie bywa. Tak sam jak liczysz szybkosc spadania jakiegos ciała i nie uwzględnisz siły oporu lub podasz złą wynik będzie sprzeczny z prawdą. Chodzi mi tylko o podanie, przez kogos kto mierzył, ilośc amper jaką posiada aku 6v. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 15:40, 10 Cze 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
maciek-konik dlaczego nie dasz sobie nic powiedzieć?
Przeczytaj mój ostatni post i (jeżeli cokolwiek rozumiesz) sam sobie odpowiedz na zadane pytania.
1. Nie ma czegoś takiego jak ilość amper przypadający na dany akumulator.
2. W każdej bateri czy to paluszku czy akumalotrze jest coś takiego jak prąd maxymalny (prąd rozruchowy), czyli prąd który źródło jest w stanie podać przez krótką chwile - zwykłym miernikiem nie jesteś w stanie tego zmierzyć.
3. Pojemność akumulatora - jak już pisałem podany w Ah czyli możliwy prąd podawany przez godzine - bez ładowania. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 19:13, 10 Cze 2007 |
|
|
maciek-konik |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 23 Sie 2006 |
Posty: 549 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
juz rozumiem, czyli jest to podne jako prąd rozruchowy ?? Bo cos o tym czytałem. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 19:45, 10 Cze 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
No wreeeeeeeeeeeeeeeeeeszcie.
Prąd rozruchowy - podaje się głównie do wiadomości dla użytkowników aut z dużymi rozrusznikami (rozrusznik pobiera bardzo duży prąd) - ale tylko przez chwile.
Ciebie interesuje tylko i wyłącznie pojemność akumulatora podana w Ah. Wylicz sobie jakie będziesz miał ładowanie z cewki i wylicz sobie ( z prawa Ohma) jaki prąd pobierają odbiorniki (kierunkowskazy, klakson, stop itd) i będziesz wiedział jaki duży akumulator jest Ci potrzebny. Dla przykładu w CZ 175 dla zasilania wszystkich świateł, kilku kontrolek - stosowano akumulator o pojemności 6Ah - co w zupełności starczy z nadwyżką. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 20:49, 10 Cze 2007 |
|
|
maciek-konik |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 23 Sie 2006 |
Posty: 549 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
no to dla mnie tez około 6Ah, bo chce dac zarówke z jawy cz 175 (6V 45W). |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 20:53, 10 Cze 2007 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
maciek-konik możesz ściągnąć warna maturze bo mówił wcześniej dobrze ale ty nie kumałeś tego |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 21:25, 10 Cze 2007 |
|
|
maciek-konik |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 23 Sie 2006 |
Posty: 549 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Słuchajcie, Ah = 1 amper x 1 godzina, a jeśli policze ile cewki dają to mi wyjdzie w Watach, bo 1 volt x 1 amper = 1 W. Czyli jak mam to ze sobą zestawic ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 21:36, 10 Cze 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Przekształć wzór. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 22:12, 10 Cze 2007 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
W zasadzie przyjmuje się że prąd jakim jest ładowany akumulator jest dla tego ostatniego bezpieczny (nie spowoduje przyśpieszonego zużycia) jeśli wartość natężenia prądu nie przekracza 1/10 pojemności akumulatora. Co to znaczy w praktyce? Dla przykładu: bateria o poemności 12Ah może być ładowana prądem o natężeniu do 1,2A. Skoro mamy napięcie 6V i prąd ładowania równy 1,2A, to moc przeznaczona na ładowanie akumulatora może wynieść maksymalnie 6Vx1,2A=7,2W. Byłoby więc optymalnie gdybyśmy mogli dostarczać akumulatorowi prąd wytwarzany przez cewkę o mocy tych 7W. Bateria 6Ah wymaga ładowania od cewki o mocy rzędu zaledwie 3,5W. Na stronie Breżniewa jest podany dość ciekawy schemat podłączenia baterii z zasilaniem ze wszystkich cewek magneta, co ma swoje wady i zalety. Wadą jest to, że jeśli jeździmy na wyłączonych światłach (chociaż powinniśmy miec zawsze włączone, nie wszyscy o tym pamiętają) to akumulator otrzymuje prąd dużo większy niż powinien. Jeśli natomiast włączamy światła przednie i tylne, to obciążamy instalację na tyle, że prąd ładowania jest w zasadzie zerowy. Rozwiązaniem mogłoby być np. wstawienie nieco słabszych żrówek i jeżdżenie na światłach przez cały czas, albo to co podałem powyżej - tylko jedna mała cewka służy ładowaniu baterii. W tym rozwiązaniu trzeba jednak przyjąć, że światła przednie i tylne nadal będą zasilane z prądnicy, a jedynie kierunki, stop i takie gadżety jak podświetlanie prędkosciomioerza będą miały prąd z akumulatora. Albo, jeśli ktoś chce mieć koniecznie zapłon bateryjny, dodatkowo oprócz proponowanej przeze mnie małej cewki, do ładowania może też "zaprząc" cewkę dającą poprzednio prąd do zapłonu - nie zaszkodzi to baterii, nie spowoduje też jej rozładowywania bo gdy moto jest w ruchu to zapłon zawsze działa i pobiera prąd. Maciek-konik, pamiętaj że jeśli wstawisz w główną lampę żarówkę 45W, to jeżdżąc na światłach będziesz stale rozładowywać akumulator - większa jest moc pobierana przez tę żarówkę niż to co potrafi wygenerować prądnica. Jeśli chcesz naprawdę zastosować taką żarówkę, to będziesz zmuszony dość często wyjmować akumulator i ładować go prostownikiem z gniazdka...
Jeżeli naprawdę chcesz mieć mocne światło, to polecam żarówkę halogenową - przy takiej samej mocy pobieranej daje 3x więcej swiatła niż zwykła, ostatnio na Allegro widziałem pasujące do Jawki, 6V 25/25W. Jak ktoś ma Jawkę z prądnicą 30W to na pewno bedzie dobra inwestycja (taki halogen daje tyle światła co zwykła żarówka o mocy 75W, więc chyba warto o tym pomyśleć). |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 6:48, 11 Cze 2007 |
|
|
maciek-konik |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 23 Sie 2006 |
Posty: 549 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hmmmmm ... popatrze na tez zarówki
EDIT
Jedyną halogenową zarówke 6v jaką znalazłem była ta (35W)
[link widoczny dla zalogowanych]
Szukając dalej znalezłem jeszcze tą (25W)
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 2 z 2
Idź do strony Poprzedni 1, 2
|
|
|
|