Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Nasze maszyny... » Romet Kadet M780 1984r Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pią 22:53, 01 Kwi 2011
v max96
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa / cieszyn
Płeć: Mężczyzna


i co Irzu poszedł pod młotek kawałek twojej historii ?? ale kolorek ładny miał Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:33, 29 Lut 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


No dobra, będę szczery . Motura nie sprzedałem, nawet przez myśl mi to by nie przeszło póki co... Prima aprilis no .

Przepalony parę razy, niektórzy się podjarali 'jaki fajny romet!', OC na rok bieżący opłacone, powietrze zimowe w kołach dopompowane powietrzem letnim, stoi w szopce pod dwoma kocykami.. Przydałoby się zatankować, tylko przyprawia mnie o mdłości tablica z cenową paliw wysokością... Nie mam niestety żadnej słit foci.

EDIT 29-02-2012:
14MC onboard...
W tym miejscu ogromne podziękowania dla kol. Stachu.G, który ofiarował mi zaworek iglicowy. Co prawda mam przez to mniejszą dyszę paliwową, ale... Porównania do oryginalnego gaźnika to jak między niebem, a ziemią. Leci zawrotne 43km/h, wkręca się na obroty jak wściekły. Jeszcze muszę wydumać wydajniejszy filtr powietrza i wymienić oring pokrywy komory pływaka.
Po x czasu załatałem dętkę w tylnym kole.
W tym roku pewnie trochę nim pojeżdżę, fajny jest...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:25, 29 Lut 2012
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


To do takie cuda poleciały ten zaworek. No ale nie mów że ci brakuje paliwa ? Przecież te dysze śmigały w charcie bez problemu gdzie są trochę większe półki itd Wink
Szukasz uszczelki przykrywki komory tak ?
I również dzięki <piwo>


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:13, 29 Lut 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Nie, paliwa nie brakuje, zdecydowanie. Powietrza za to jak na mój gust tak. Nawet jeśli nie brakuje, to lepszy filtr mu się przyda - oryginalny z Kadeta jest badziewny...

Raczej nie szukam, po prostu w hydraulicznym muszę kupić oring fi 34mm. I jeszcze pod króciec wlewu paliwa coś muszę wsadzić, lekko tam mi chyba sączy się cenne paliwo.

Z gaźnika jestem bardzo zadowolony! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:29, 01 Mar 2012
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


No tak bo ty masz oring oryginalnie były uszczelki mam namiar na gości który takowe ma więc jak coś to pisz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:50, 01 Mar 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


A fotkę takiej uszczelki masz? Prędzej sobie zrobię, niż kupię... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:03, 02 Mar 2012
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b45ddc4901ddd6b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dba578523c708bb2.html

Ciężko ją dorobić bo nie ma jej od czego odbić (dekiel jest za wąski)


Cyrkiel Panie, cyrkiel. Gorzej z wycięciem wewnętrznej części - jak dla mnie mały margines błędu, aczkolwiek nie jest to awykonalne. Irzyk


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:50, 29 Cze 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Załatwiłem jednak problem oringiem - fi 43mm, grubość 2mm pasuje jak trza. Z 15km w tym roku już nakręcone, dalej ma swoje humorki pokroju 'jak zgasnę to potem nie odpalę!', ale ogólnie jest fajnie. Jeszcze do podmiany mam kierownicę z ładnym chromem i lusterko z epoki, takie jak miałem kieeedyś, z tym, że szkło niepotłuczone.
http://bikepics.com/members/irzyk/84m780/default.asp?i=1940968&s=0 Od fotki z mostem w tle dzisiejsze.

Kliny na wał obecnie produkują z okropnie gównianej stali - po remoncie silnika przez głupotę ścięło mi oryginalny, potem kupiłem 5 sztuk. 3 ścięło, jeden jeździł do dziś, jak się okazało, że już go skosiło ok. 0,5mm, kolejny leżakuje w drugim romecie. Teraz mam dorobiony z podkładki, docinany na szybko kątówką, jak znam życie to ta prowizorka będzie jeździła do końca...


29-06-2012: Oring dał ciała... Mr. Green Teraz w średnicy to ze 50mm ma. Potrzeba matką wynalazców, na chwilę za oring robi gumka recepturka. Ciągle nie mogę dobrze porozumieć się z silnikiem, ale jeszcze trochę posiedzę w garażu i coś wydumam.

Tyle słowem tego sprzęta, pora na drugi. Model, rocznik, wszystko to samo. Kupiony wraz z pierwszym Kadetem x lat temu, silnik 017 jeszcze z oryginalnymi plombami. Służył za małego dawcę części, aczkolwiek to mi się nie podobało - w wyniku tego stracił tylko rolgaz, linkę sprzęgła i śrubę kierownicy. Innych fantów za mojej kadencji już nie było.

Po ostatnich wybrykach mojej wspaniałej rodziny strzeliłem focha na wszystkich i wytargałem dziada z szopy. Kilka lat temu wkręciłem iskrownik i ustawiłem zapłon, przedwczoraj tylko poprawiłem przerwę na 0,35mm. Przedmuchałem gaźnik sprężarką, odblokowałem pływak, podpiąłem wężyk ze strzykawką jako wiele wyjaśniający zbiornik paliwa, zalałem gaźnik i co? I odpalił! Mr. Green

http://www.youtube.com/watch?v=Cjv_urECzqs&feature=plcp

Wczoraj ogarnąłem elektrykę (fajnie odkręcić lampę w jednym i drugim, podłączyć kable tak samo Mr. Green), przykręciłem parę detali, które kiedyś wytargałem na złomie i od Sławuli. Jeszcze kilka fantów do wytargania i będzie kolejna fajna ruchomość. Może wreszcie wróci mi przekonanie do silników Dezameta, bo te 017 chodzi doprawdy cudnie.

Focie tego sprzynta: http://bikepics.com/members/irzyk/84kadetm780/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irzyk dnia Pią 8:51, 29 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:08, 29 Cze 2012
v max96
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa / cieszyn
Płeć: Mężczyzna


no ładnie ładnie Irzu. Jak konferencję mam to muszę się wziąć za 50T1 tylko tam troszkę więcej braków jest :P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:25, 14 Kwi 2013
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


http://imageshack.us/photo/my-images/144/foto003iz7.jpg/

Prehistoryczne foto, silnik już po złożeniu, przed remontem blach. Tak żeby było, że admin też ma chwile słabości do wiejskiego tjuningu... Mr. Green

Z nowości to...
Pierwszy, ładny romet w miarę pracuje, kondensator z Syreny wyprowadzony na zewnątrz, już w miarę zbiera się... Lada dzień pewnie zaleję troszkę benzyny w bak i pojeżdżę, bo jednak fajnie czasem pokulać się z małymi prędkościami.

Do drugiego rometa zdobyłem rolgaz, jeszcze brakuje mi tylnej opony, ale w tej materii coś się zaradzi, kiedyś tam też nim się potoczę.

Tyle chciałem na dzień dziś przekazać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:28, 15 Kwi 2013
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


panie coś pan tam tak wydech pod kątem zrobił na śportowo?

Jakbyś umiał czytać to byś wiedział że to zdjęcie z dawnych czasów przed obecnym stanem. Piorko


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:40, 12 Paź 2013
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


15 Kwi 2013: Piorko, to że z dawnych czasów to nie oznacza, że nie może pytać jak zrobiłem taki wydech, nie? 

Kolanko i tłumik od komara, oryginał wypalałem, to na tym jeździłem. Amor owinięty taśmą papierową co by się nie poobijał za mocno, co dziwne nawet trochę na nim pojeździłem, jak tak teraz sięgam pamięcią...

12 paź 2013: http://bikepics.com/pictures/2605654/
Czyli przełom, drugi romet na kołach, jeździ o własnych siłach, nie kicha, nie prycha. Zostało do poprawienia parę pierdół, ogarnięcie wahacza bo jest ustawiony pod kątem przez co zostawia dwa ślady.

Z przodu opona Semperit czy jakoś tak to się nazywa, dorwana za darmo na złomie, dętki z zapasów, ale takich, których już do Jawki bym nie zamontował, bo guma nie ta, a prędkości rozwijam na niej większe... Tył to Stomil, kupiony za zawrotne 5zł na forum Mr. Green.

Poczułem się jak 10 lat temu - wtedy pierwszy romet chyba był w podobnym stanie silnikowym, jeździł jak szalony. Jak już o tym mowa - stoi pod szmatkami, do wymiany simmeringi na wale, z koszykiem sprzęgłowym coś się stało. Wróciłem do oryginalnego gaźnika, z 14MC czy jak to badziewie się nazywało nie dało rady dojść do ładu, dostawał za dużo paliwa i silnik nie był w stanie takiej dawki przepalić. Stachu.G, u Ciebie na tej dyszy silnik pracował należycie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:20, 13 Paź 2013
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


no Irzyk widzę zaczynamy organizować tematy remontowe Smile Prawidłowo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:23, 13 Paź 2013
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
Płeć: Mężczyzna


Irzyk napisał:
Wróciłem do oryginalnego gaźnika, z 14MC czy jak to badziewie się nazywało nie dało rady dojść do ładu, dostawał za dużo paliwa i silnik nie był w stanie takiej dawki przepalić. Stachu.G, u Ciebie na tej dyszy silnik pracował należycie?


Śmigał poprawnie tyle że w charcie ale to w sumie jeden kij Wink
Masz zapewne wylatany oring na rozpylaczu i uszczelkę, to częsta przypadłość tego modelu cechująca się właśnie zalewaniem w pyte Very Happy

http://s491.photobucket.com/user/walek181990/media/gazioer.jpg.html

Obczaj sobie elementy nr 9, 20
Tak to się ma w praktyce Wink

http://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/PubliczneGalerie/RometChart/Gaznik14MC-uszczelnienie/IMG_20130608_104000_oring.jpg

http://p1.bikepics.com/2013%5C07%5C04%5Cbikepics-2573102-full.jpg

http://p1.bikepics.com/2013%5C07%5C04%5Cbikepics-2573104-full.jpg


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:50, 29 Paź 2013
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


14 Paź 2013: Faktycznie, coś takiego tam było... Ogarnę silnik to pomodzę znowu z tym gaźnikiem, chociaż chęci do tego nie mam w ogóle już... Dzięki panie dzieju!

23 Paź 2013: Drugi Romet poczyszczony, przepolerowany pastą Tempo, która na tej farbie poczyniła cuda. Obróciłem podnóżki o 90st, tak jak powinno być, wcześniej podnóżki haczyły po podłoże przy nawet dość łagodnych nawrotach, to z kolei pociągnęło za sobą dorobienie nowego pręta hamulca tylnego. Wydech uszczelniony, światła działają, sprzęgło też jest ok, pozostało kilka pierdółek, pokroju wymiany fajki WN, czy nakrętki tylnego koła. Przefajny sprzęcior Mr. Green.

http://bikepics.com/pictures/2611105/
http://bikepics.com/pictures/2611106/
http://bikepics.com/pictures/2611107/
http://bikepics.com/pictures/2611108/
http://bikepics.com/pictures/2611109/
Farba strasznie poobijana, chromy brzydkie, pamiętam jak były ładne, ale cóż począć, ząb czasu. Może kiedyś się strzeli remonta, może nie, narazie będzie śmigał ku uciesze właściciela Wink.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irzyk dnia Wto 21:52, 29 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Romet Kadet M780 1984r
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Nasze maszyny...
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin