Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Nasze maszyny... » Ogar 200 B6
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Ogar 200 B6
PostWysłany: Pon 2:32, 16 Sty 2012
doman30
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Witajcie oto mój Ogar który kiedyś był zwykłym ogarem 200 a teraz nazywam go po wielu przeróbkach Ogar 200 B6. Fajnie śmiga pomimo ze już troche słaby, zarejestrowany.
Przeróbki wizualne:
*Przednie zawieszenie od WSK (przerobione)
*Amortyzatory tylne od WSK
*Hamulec tylny na linkę. Niestety nie zdaje to egzaminu i jak dostanę od kolegi oryginalną wajchę to robię oryginalny hamulec na sztywne cięgno.
*Tłumik Simson (przerobiony)
*Zmieniony kolor
Przeróbki techniczne silnika
*Cylinder 40,50mm czeski 60/4 (na wiosnę leci cyl. tłok, sworzeń prosto z czech - 2 szlif - bo co oryginał to oryginał Smile )
*Łozysko igiełkowe na wale
*Poprawione sprzęgło (wzmocnione i rozwiązałem wieczny problem jawek z pełnym wysprzęglaniem)
*Zapłon posiada dwie dodatkowe cewki (będą na ładowanie aku.)
*Czujnik bezstykowy (brak przerywacza. żeby było lepiej "to coś" ma zmienny kont wyprzedzenia zapłonu - automatycznie Mr. Green żyć nie umierać)
Oczywiście przerobiona elektryka - stacyjka na kluczyk. W lampie też już jest (gdy robiłem zdjęcia była uszkodzona). Tak samo na zdjęciach nie ma stopki którą muszę pospawać, ale i tak motor stoi więc nie pali sie. Inaczej poprowadzone kable, w przyszłości planuję wstawić CDI z jakiegoś skuterka... no i oczywiście akumulator i kierunki ale sam nie wiem bo już coraz mniej używam tego ROMETA a przeróbki wykonywałem w czasie kiedy jeździłem nim non-stop - jedyny środek transportu a teraz popylam sobie czymś znacznie lepszym a romecina to taka atrakcja, więc nie wiem czy jest sens sie bawić w większe przerobki. Tylko cylek już zajechałem (z 10 tys nabiłem i to ostrą jazdą hehe) i troche słaby sie robi. Ogólnie mi się całość bardzo podoba a do oryginału nie da sie wrócić. No chyba że bym zakupił nową ramę bo tutaj jest pospawany ogranicznik stopki nieco inaczej, zmienione mocowanie teleskopów i przerabiana główka ramy. Wszystko to poprawianie wad fabrycznych... Bywały historie tego typu że po jeździe po dołach pękła szpilka mocująca teleskop tylny u góry ... no co... jechałem dalej ale było jakoś tak za miękko i zrobilem bardziej niezawodny patent - no i nie zawiódł Smile Tak samo ogranicznik stopki, który notorycznie się wyginał i lamał. Teraz stopka została przedłużona, wzmocniona i nie ma tego problemu.
Jeśli chcecie poczytać jakie mialem "wpadki" z moim Ogarem a było tego sporo bo jeździlem naprawdę długo i dużo, to piszcie w temacie to co jakiś czas dodam jakąś anegdotkę hehe. A teraz zdjęcia. Robione jakiś czas temu. Sorry ze takie "niewyjściowe" ale w sumie to robiłem je na szybko. Komentujcie mojego przecinaka młodości. Sorry ze sie rozpisałem, ale maszyna ta wywoluje u mnie miliard wspomnień na minute.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:02, 16 Sty 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Ctrl+C, Ctrl+V... Polata się po forach i potem nie chce się czytać tematów, zniechęca takie coś...

W jaki sposób wzmocniłeś sprzęgło?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:14, 19 Sty 2012
doman30
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Bo chcę aby wszyscy go zobaczyli. Dałem dwie kulki między popychacze i grube podkładki pod segery.
Wkrótce pod moje 60/4 montaż gaźnika 16N 3-5. Właśnie skończyłem wykonywać kruciec. Jutro to zmontuje a kiedy odpale nwm bo ostatnio wyjeździłem calutki bak i ogara pchać 2 km musiałem Sad
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nawet fajnie wyszło. Bez spawania bo to egzemplarz próbny Mr. Green Może rurkę będzie trzeba przerobić tzn wygiąć, może coś innego sie zrobi dlatego nie chciało mi sie tego spawać... Musze jeszcze uszczelki wyciąć

A oto jeszcze taki trup stoi u mnie. Chętnie bym kupił do tego wynalazku koła kompletne (mogą być zniszczone, pordzewiałe, pomalowane) i stopki pod silnikiem.
A sam silnik to sobie poskładam z części jakie mam w domu a troche tego jest.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:55, 19 Sty 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Aaa, o to chodzi z tym sprzęgłem, myślałem, że coś nowego, a to nic nowego.

Jak już będziesz chciał sobie spawać ten króciec, to jeszcze mała rada - im bliżej silnika gaźnik, tym lepiej. Także jak będziesz mógł jeszcze nieco obniżyć króciec, rób to bez wahania. Żelazny,czy aluminiowy króciec toto jest?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:49, 19 Sty 2012
doman30
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Żelazny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:06, 21 Sty 2012
mingo
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


tylko jeszcze mustanga musisz ozywic Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ogar 200 B6
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Nasze maszyny...
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin