Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Nasze maszyny... » moje 126p i kilka innych maszyn..
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
moje 126p i kilka innych maszyn..
PostWysłany: Pią 19:36, 11 Sty 2013
daniel126
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Poprzednie 126 wyglądało tak:

Po malowaniu:



A teraz jest tak: (nowy maluch Mr. Green)










Drzwi & maska:

Motorek od el

Skrzynia po małym czyszczeniu

zakupiona kupa gratów m.in.
- Zapłony el
- Zapłony fl
- 2 rozruszniki
- i inne graty

Stary motorek FL

Elementy od skrzyni

Bak

Kupa uszczelek

Mamdżety na półosie & zestaw naprawczy lamp

Podstawka kowalskiego + dłuższe szpilki

Gaziory

Uchylne szyby

wyposażenie wnętrza z elx

Efekty dzisiejszej pracy

(Tu gdzie czerwone kółko to efekt odrdzewiacza)
Zakupiony podkład, utwardzacz i rozcieńczalnik do wyrobów akrylowych



Podłoga zamalowana chlorokauczukiem

Rozebrana przekładnia kierownicza

W miejsce mocowań przekładni i wspornika poszedł podkład a następnie chlorokauczuk




Akcja "składanie układu kierowniczego" zakończona niepowodzeniem. Wspornik powiedział "pier**** nie robie"

Znalazł się drugi tylko trzeba go złożyć do kupy..

Tymczasem nowy wspornik
Wspornik



Trochę go rdza przytępiła


Odrdzewiacz przytępił ją ;p

To różowe na błotniku to osad z odrdzewiacza, rdzą nie ma co się przejmować Smile

Przekładnia


kupione cudo do mycia silników


serducho oczyszczone z grzechów tzn. silnik po umyciu z syfu (coś kolorek wyblakł na obudowach ale na to znalazł się sposób)



kolorek odżył, prawie jak z fabryki Smile



montaż termostatu


prawa część obudowy z termostatem zamontowana







up 11.07.2012 23:14
szczota na szlifierce się skończyła Sad



Nowe podkładki do przykręcania tapicery ;]


Mój Czesiek ostatnim razem zaczął szwankować. Strasznie kopcił i zarzucało świecę bo dostawał za dużo oleju Sad. Brał olej. Dziś postanowiłem rozebrać silnik i myślałem że simmering od strony sprzęgła wyskoczył, a okazało się że rozszczelniło się po między karterami. Prawie 100zł zostawione w sklepie.

Kupione łożyska, simmeringi i uszczelki

łożysk i simmeringow było więcej tylko nie mam fotek.

demontaz silnika




zdemontowana głowica i cylinder


rozebrana skrzynia i sprzęgło


kupione nowe tarcze sprzęgłowe


zdemontowany zapłon i koło zamachowe


głowica i cylinder odbywają kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej


Przy zdejmowaniu pierścieni jeden szlak trafił


Karter i pokrywy wymyte


Umyty wał


drugi karter umyty


Silnik po woli zaczyna nabierać kształtów:
Wał zamontowany


Porównanie tarcz sprzęgłowych stare vs nowe


Nowe pierścienie


Montaż skrzyni, zamontowane łożyska i simmeringi


silnik społowiony


zamontowane nowe pierścienie


cylinder i głowica przykręcona


koło zamachowe zamontowane


silnik siedzi już w ramie


Jutro jeszcze wstawię zamontowany zapłon, i juro będzie chwila prawdy czy będzie to jeździć tak jak należy. Dziś tego nie sprawdziłem gdyż nie miałem oleju HIPOL do silnika, i trzeba będzie wykonać ostatnie regulacje co do zapłonu. Największy problem był z założenie zawleczek na sprężyny do koszyczka sprzęgłowego, samemu nic bym nie poradził, ale jakoś daliśmy radę z tatą Smile
wymieniona nowa świeca NGK R i przewód wysokiego napięcia, filtr paliwa, silnik zalany olejem hipol.






w tle ziomka cienias








Przygotowania do malowania ;d

Sorka za jakość fotek ale były robione widelcem Smile

Odrdzewiacz na pierwszą fale

Wygarnięty piach ze środka bo było po progi

Pistolet (dysza 1,3)


Druga fala traktujemy go BRUNOXEM

Efekty:



Fala trzecia:
Podkład antykorozyjny


No i malujemy







Zabezpieczona komora silnika brunoxem, a następnie podkładem anty korozyjnym przed rudą xD





wziąłem się za szpachlowanie..








kupiona została szpachla natryskowa i jakieś utwardzacze do tego


po obmalowaniu szpachlówką


i w najlepszym ujęciu xD


chciał bym już wybrnąć z elementów lakierniczych, ale nie jest to takie proste jak się wydaje...

że tak powiem pas do wyjebania


troche przytarty w wnętrzu


oczywiście nie obyło się bez rdzy, od razu zagruntowane burnoxem.


po wyschnięciu



odkopane gdzieś w aparacie (stary maluch)


W posiadaniu jeszcze mam
WSK 125 i MZ TS 250


MZ ETZ 250


Ogar 200

mam jeszcze jednego ogarka lecz nie mam fotek ;d


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daniel126 dnia Pią 22:03, 11 Sty 2013, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:17, 11 Sty 2013
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


Ja to bym Ci chyba tylko poradził porobić osobne tematy pod każdy pojazd, bo za dużo zdjęć, nawalonych, przez co mało czytelny post się robi, i musisz przewijać kilometrami, aż się doczytasz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:29, 11 Sty 2013
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


Przy malczanie jeszcze trochę roboty i bedzie giatara. Jakoś nie jestm zwolennikiem mieszania lakieru z połyskiem z matowymi elementami np. klapa, Przydały by mu sie felgi odmalować, ale myśle że wszystko w swoim czasie.

Gdzie kupowałeś łożyska do silnika jawowskiego ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:43, 11 Sty 2013
daniel126
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Osobne tematy zrobię potem Smile

Łożyska kupowałem w sklepie gdzie mają części do maszyn, ciągników, łożyska skf, polskie, fag mają, uszczelniacze... Ja kupiłem wtedy polskie bo nie miałem za dużo funduszu, teraz zrobie na SKF Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daniel126 dnia Pią 20:44, 11 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:56, 11 Sty 2013
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Masa roboty włożona w auto, podziwiam ale mam kilka zastrzeżeń. Raz że nie wierze w te wszystkie cuda odrdzewiacze, z brunoxem konkretnie nie miałem kontaktu ale w przypadku jakiegoś innego cuda o podobnym zastosowaniu(wiem że dużo droższy od brunoxa) - jedyne miejsce którego mi sie nie chciało dokładnie wyczyścić i pomalowałem tym badziewiem zgniło po roku doszczętnie, nie dość że musiałem spawać łate to jeszcze szpachlowałem auto i malowałem od nowa. Dwa - podkład antykorozyjny być musi - epoksyd albo reaktywny albo jedno i drugie. Malowanie akrylem na gołą blache to nieporozumienie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:14, 11 Sty 2013
felix
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna


troszkę uporządkuj ten post plus że uratowałeś piękne maszyny ale ogrmny minus za to że np. pomalowałeś malucha nie prostując pogiętych elementów...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:56, 11 Sty 2013
daniel126
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Piorko napisał:
Malowanie akrylem na gołą blache to nieporozumienie.

Co do brunoxa mam przekonanie Smile
Nigdy nie malowałem akrylem na gołą blachę, gdzie Ty to widzisz? Rolling Eyes

felix napisał:
pomalowałeś malucha nie prostując pogiętych elementów...


Chodzi o zielonego? - nie było sensu prostować już, bo tylko chciałem żeby przejeździł 2 lata bo podłoga się strasznie posypała, ale nie do jeździł drugiego roku bo się wahacz wyrwał z podłogi Hrm

A te drugi przecież jest po szpachlowany.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daniel126 dnia Pią 22:02, 11 Sty 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:59, 11 Sty 2013
felix
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna


ciężko jest rozszyfrować czy na zdjęciach są 2-3 maluchy czy jeden więc uporządkuj ten post...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:02, 11 Sty 2013
daniel126
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


To trzeba czytać ze zrozumieniem.
Blablabla Trzeba zrobić porządek i już, bo polecą nagrody/Joker


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
moje 126p i kilka innych maszyn..
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Nasze maszyny...
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin