Rejestracja FAQ U¿ytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona G³ówna

Forum o Jawie 50 Strona G³ówna » Modyfikacje mechaniczne » Zap³on od pi³y spalinowej
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat 
Zap³on od pi³y spalinowej
PostWys³any: Nie 14:55, 29 Mar 2015
Gandy
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Do³±czy³: 19 Sty 2015
Posty: 7
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 1 raz
Ostrze¿eñ: 0/5

P³eæ: Mê¿czyzna


Witam, dzisiaj chcia³bym wam przedstawiæ jak sprawuje siê zap³on przeniesiony przeze mnie z pi³y do jawy 50. Link do filmu poni¿ej.

https://www.youtube.com/watch?v=beOsClmTSQo

Pozdrawiam.


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gandy dnia ¦ro 17:34, 01 Kwi 2015, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWys³any: Nie 16:19, 29 Mar 2015
Irzyk
Dziad

 
Do³±czy³: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 38 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: FGW
P³eæ: Mê¿czyzna


Niez³y drutek, no ale dzia³a. Jak z osi±gami, ogólnym je¿d¿eniem? Lepiej?

Móg³by¶ bardziej rozwin±æ temat, bo dyplomatyczny post i film za wiele nie ujawniaj±. Jaki¶ opis monta¿u, fotki, itp. ...


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWys³any: Nie 17:10, 29 Mar 2015
Gandy
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Do³±czy³: 19 Sty 2015
Posty: 7
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 1 raz
Ostrze¿eñ: 0/5

P³eæ: Mê¿czyzna


Oryginalny zap³on jawy jak wiadomo jest chyba najbardziej awaryjnym uk³adem w ca³ym tym motorowerze, za³o¿enie by³o proste ma byæ tanio skutecznie i nie na wystawê(tu siê odnoszê do twojego "drutek") tylko "for fun". Zap³on z pi³y jest przede wszystkim py³o, kurzo, wodo i b³oto odporny jest tak¿e bezobs³ugowy, raz ustawiony przestaje nas interesowaæ i mo¿emy o nim zapomnieæ. Jawa ma zap³on ustawiony na 2mm przed GMP i z takim ustawieniem jest do¶æ zrywna przy czym nie ma k³opotu z odpaleniem na ciep³ym silniku. Najwiêkszy k³opot sprawi³o odwrócenie ko³a magnesowego no i do ustawienia tego zap³onu porz±dnie nie obesz³o siê bez lampy stroboskopowej i czujnika zegarowego. Du¿y minus to brak pr±du wiadomo, ale w moim przypadku zastosowa³em aku 12V 11Ah i wszystkie ¿arówki wstawi³em ledowe co przy pe³nym obci±¿eniu daje pobór pr±du na poziomie 19 mA i tu ju¿ ³atwo wyliczyæ na ile takie aku bez ³adowania wystarczy. Post stworzy³em po to ¿eby udowodniæ ¿e w jawie to jest mo¿liwe, gdy¿ zaczynaj±c swój projekt nie znalaz³em ¿adnych informacji na temat takiej przeróbki na tym silniku z takim zap³onem i mam nadzieje ¿e komu¶ w przysz³o¶ci on pomo¿e. Pozdro


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gandy dnia Wto 4:52, 31 Mar 2015, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWys³any: Nie 18:08, 29 Mar 2015
Irzyk
Dziad

 
Do³±czy³: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 38 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: FGW
P³eæ: Mê¿czyzna


Jasne ¿e mo¿e pomóc potomnym. Dlatego te¿ prosi³em o rozwiniêcie tematu. Odwrócenie ko³a magnesowego? Rozumiem ¿e tego z pi³y? Mo¿esz podzieliæ siê jakimi¶ zdjêciami zestawu? A ju¿ naprawdê mi³o by by³o jakby¶ napisa³ artyku³ co i jak montowaæ, wtedy wrzuci³oby siê temat do dzia³u Tutoriale, dla potomnych w sam raz!


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWys³any: Nie 18:31, 29 Mar 2015
Gandy
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Do³±czy³: 19 Sty 2015
Posty: 7
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 1 raz
Ostrze¿eñ: 0/5

P³eæ: Mê¿czyzna


Tak ko³o magnesowe od pi³y, gdybym nie odwróci³ tego ko³a jawa odpala³a by bez problemu ale w lewo i je¼dzi³a by tylko do ty³u (sprawdzone! Wink ) Jutro postaram siê zrobiæ jakie¶ zdjêcia ca³o¶ci i wyt³umaczyæ co i jak ale ogólnie filozofii wielkiej nie ma a zap³on jest nie do zdarcia co sprawia ¿e jawa sta³a siê bezawaryjna o ile mo¿na tak o niej powiedzieæ Smile


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWys³any: Nie 23:39, 29 Mar 2015
Stachu.G
Moderator
Moderator

 
Do³±czy³: 29 Gru 2011
Posty: 284
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Podkarpackie
P³eæ: Mê¿czyzna


£adnie krêci, równie¿ czekam na wiêcej info, zdjêæ.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWys³any: Pon 16:59, 30 Mar 2015
Gandy
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Do³±czy³: 19 Sty 2015
Posty: 7
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 1 raz
Ostrze¿eñ: 0/5

P³eæ: Mê¿czyzna


Przedstawie wam pokrótce co z czym i jak to jest ogólnie zrobione, zacznijmy od tego co bêdzie nam potrzebne:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na zdjêciu widaæ ko³o magnesowe(ju¿ odwrócone) cewkê oraz uchwyt który zamontujemy do ramy razem z cewk±, te elementy s± niezbêdne do tej przeróbki i raczej ³atwo dostêpne a uchwyt musimy wykonaæ sami, ja wykona³em go z k±townika i p³askownika. Na kole magnesowym musimy wykonaæ dobrze widoczny znak który robimy pomiêdzy magnesami umieszczonymi na nim, pó¼niej bêdzie nam niezbêdny do ustawienia zap³onu, foto:

[link widoczny dla zalogowanych]

Du¿± wad± tej przeróbki jest konieczno¶æ wyciêcia w dwóch karterach otworów na cewkê zap³onow±, jest to nieodwracalne wiêc lepiej dwa razy siê zastanowiæ czy chcemy w to brn±æ. Foto:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ale jak ju¿ siê zdecydowali¶my to lecimy dalej Wink Nastêpnie w jawie usuwamy stary zap³on robi±c miejsce na ko³o magnesowe foto:

[link widoczny dla zalogowanych]

Montujemy wpierw ko³o a nastêpnie wzglêdem niego montujemy uchwyt na cewkê wraz z ni± zachowuj±c odstêp miêdzy cewk± a ko³em maximum 1mm a w moim przypadku 0,6mm. Mo¿na do tego pos³u¿yæ siê szczelinomierzem ale bez niego te¿ powinni¶cie sobie poradziæ foto:

[link widoczny dla zalogowanych]

Gdy ju¿ wszystko zamontowali¶my ustawiamy t³ok w pozycji 2mm przed GMP, luzujemy ko³o wzglêdem wa³u i ustawiamy znak który zrobili¶my na kole mniej wiêcej w po³owie cewki po czym dokrêcamy je i próbujemy odpaliæ nasz± jawê. Próbujemy tak d³ugo a¿ motor zapali( mo¿e to chwile zaj±æ ale nie zniechêcajcie siê) Kiedy motor w koñcu zacznie jako tako chodziæ to mamy dwie mo¿liwo¶ci, na oko ustawiæ dok³adniej zap³on i tak je¼dziæ albo pos³u¿yæ siê lamp± stroboskopow± i czujnikiem zegarowym ¿eby wycisn±æ max z tego zap³onu. Opisze wam drug± metodê. Odpalamy motor i za pomoc± lampy stroboskopowej przenosimy znak z ko³a na cewkê ¿eby wiedzieæ w którym dok³adnie momencie pojawia siê iskra foto:

[link widoczny dla zalogowanych]

Potem wkrêcamy czujnik zegarowy i ustawiamy t³ok w moim przypadku 2mm przed GMP, znów luzujemy ko³o i uwa¿aj±c ¿eby nie przestawiæ pozycji t³oka ustawiamy nasze znaki dok³adnie na przeciw siebie i blokujemy ko³o w tym momencie iskra bêdzie pojawiaæ siê dok³adnie 2 mm przed GMP i to ju¿ w sumie wszystko wystarczy wkrêciæ ¶wiece i cieszyæ siê jazd±. A tak wygl±da kompletny uk³ad zap³onowy na swoim miejscu foto:

[link widoczny dla zalogowanych]

To mój pierwszy w ¿yciu poradnik, stara³em siê go napisaæ jak najbardziej zrozumiale, w razie jakichkolwiek pytañ piszcie w temacie postaram siê zawsze odpisaæ, mi³ej zabawy pozdro.


Post zosta³ pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Gandy dnia Pon 20:03, 30 Mar 2015, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWys³any: Wto 17:06, 05 Gru 2017
Mr scotled
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Do³±czy³: 22 Sie 2017
Posty: 1
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

P³eæ: Mê¿czyzna


Czy wam te¿ nie dzia³aj± zdjêcia?


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mr scotled dnia Wto 17:10, 05 Gru 2017, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Zap³on od pi³y spalinowej
  Forum o Jawie 50 Strona G³ówna » Modyfikacje mechaniczne
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin