Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Luźne gadki » Wariacje na temat modyfikacji.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wariacje na temat modyfikacji.
PostWysłany: Nie 20:56, 21 Sie 2011
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


Pomijając wstępną część oficjalną powitań przejdę od razu do sedna.

Typ i rodzaj silnika: 04.145, dwusuwowy, gaźnikowy
Liczba i układ cylindrów: 2, rzędowy, pionowy
Objętość skokowa silnika: 744 cm3
Maksymalna moc pełna: 22 kW (28 KM)
Maksymalny moment obrotowy: 5,88 Nm (6 kGm) przy 2200 obr/min.

Są to dane techniczne silnika syreny 100 - 102. Potrzebuję od was (szczególnie od zaznajomionych dobrze z rasowaniem silników 2t) porad co mogę zrobić, z tą że wymienioną wyżej jednostką. Zmiany nie mogą być zauważalne. Silnik ma pracować w granicach do 40 - 60 sekund na pełnych obrotach. Dodam, że silnik posiada już zrobiony II szlif bloku i planowaną głowicę. Myślę nad dyfuzorem takim jak w trabancie:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4c4cf0143bdda098
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=26b9943e2684f83a
http://img386.imageshack.us/img386/5971/zdjcie000un8.jpg
lecz jest on za bardzo rozbudowany i mam mieszane teorie co do łączenia dwóch cylindrów pod jeden dyfuzor.
Ma on być zmieszczony w tą puszkę jeżeli będzie taka możliwość: http://www.wilkpompy.pl/files/image/T%C5%82umik%20motopompy.JPG
Czekam na wasze propozycję i uwagi odnośnie tej lekkiej kosmetyki silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:51, 22 Sie 2011
Kant Maniak
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Cieszyn
Płeć: Mężczyzna


Hm "lekka kosmetyka" Gdybym ja miał coś takiego wykonać to pierwszą czynnością którą bym zrobił to wymienił świece i kable W/N na jakieś dobrej firmy a przy okazji zmienił także olej.Pokusiłbym się także o podcięcie nóżek tłoków tak jak to się robi w Jawkach/Rometach (w końcu to też 2 T).Można pobawić się pilnikiem z powiększaniem okien i korygowaniem ich.Czyli wykonać takie same przeróbki jak przy silnikach motorów 2T by je delikatnie usprawnić.
POZDRO


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kant Maniak dnia Pon 11:53, 22 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:21, 22 Sie 2011
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Kant Maniak, jaki olej wymienić?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:44, 22 Sie 2011
Kant Maniak
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Cieszyn
Płeć: Mężczyzna


Irzyk napisał:
Kant Maniak, jaki olej wymienić?


Nie rozumiem twojego pytania


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:14, 22 Sie 2011
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


No piszesz o zmianie oleju. Jakiego oleju?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:31, 22 Sie 2011
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


Jak chodzi o olej do mieszanki to nie mam zamiaru zmieniać, Castrol Power 1 Racing 2T jest odpowiedni. Świecę i przewody proszę Cię. Podstaw nie trzeba mi wykładać. Wszystko świece, przewody, olej, i inne duperele są już najlepszej jakości.
Chodzi mi o konkretne przeróbki, modyfikacje inaczej tuning.
Dodam iż w planach jest już zapłon elektroniczny na bazie trabanta lub jawy 350 oczywiście części "akcesoryjne".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:22, 22 Sie 2011
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Jak gaźnik będzie oryginalny ( o ile jest taki jak w 105 ), to można spróbować przekręcić dysze od Warszawy.

Ojciec swego czasu w W-wie miał wkręcone dysze od Sryty, co by to mniej paliło, no i zmulone przy okazji było. Może coś tam ożywi i nie będzie zalewać silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:37, 23 Sie 2011
michal_b17
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zielonej Góry
Płeć: Mężczyzna


To będzie motopompa ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:23, 24 Sie 2011
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=996&postdays=0&postorder=asc&start=75&sid=2d4cea77e632f16e608afbb67ad9b629

Może tu coś znajdziesz, ja przeleciałem 4 czy 5 stron i nic konkretnego nie ma, dalej mi sie nie chce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:19, 24 Sie 2011
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


Paczta jaki śprytny. Chodzi między innymi właśnie o PO5. Po czym się domyśliłeś?
Dzięki Piorko za link. Przestudiuję i może coś ciekawego znajdę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:19, 24 Sie 2011
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Dawniej każde dziecko wiedziało (a teraz co niektórzy na wioskach moooże), że w Syrenach były silniki takie jak w motopompach Smile.

Jeszcze za lat głębokiej komuny ciotka do swojej Syreny część silnikową kupowała w jednostce straży pożarnej, bo nigdzie nie szło dostać fantu... Mr. Green


EDIT: A i bym zapomniał, Szwagier w końcu kiedyś się chwalił, że strażak z niego jest, to tym bardziej może wiedzieć Mr. Green.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irzyk dnia Śro 19:20, 24 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:58, 28 Sie 2011
jawek
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj mazowieckie
Płeć: Mężczyzna


mlody1432, co Ty? Pierwszy raz bierzesz udział w zawodach? Nie ważne są zawody, ważna jest impreza po nich Very Happy Wink




PS. I jak? Masz coś? Razz Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:21, 28 Sie 2011
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


Nie pierwszy i nie ostatni. Impreza jest ważna ale jednak zwycięstwo i wyjazd na zawody wyższego szczebla ważniejsze. Niestety my tylko mamy seryjny idealnie ustawiony sprzęt a reszta jakieś modyfikacje wprowadziła. Rywalizacja nie jest łatwa ale 1 lub 2 miejsce zawsze jest. Więc w tym roku przeprowadzamy remont i dodajemy motopompie wigoru.
Po przeczytaniu kilku książek i artykułów mam już ogólny zarys modyfikacji.

Michał może byś się pochwalił swoją wiedzą co w waszym sprzęcie piszczało?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:24, 28 Sie 2011
Piotrek_j
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Przepoleruj wszystkie doloty, kanał wydechowy spoleruj, możesz spróbować go podpiłować ja tak robiłem w simsonie efekt jest odczuwalny, możesz jeszcze założyć moduł zapłonowy do zapłonów iskrownikowych na IRF840 moduł bardzo łatwy do zbudowania Wink ważną rzeczą w silniku 2T jest tłumik i jego mody, spróbuj w jakiś sposób jeśli się da ( nigdy nie miałem styczności z tym samochodem ) skrócić kolanko wydechowe, ewentualnie rozwiercić dławik ( podobna przeróbka jest tłumika simsona na aoa1) ale jak pisałem nie miałem nigdy styczności z tym silnikiem, a poza tym wymień wszystkie filtry głównie powietrza Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrek_j dnia Nie 19:28, 28 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:13, 28 Sie 2011
michal_b17
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zielonej Góry
Płeć: Mężczyzna


Z tego co wiem to była to totalna seria ale wodę dawała zawsze pod najlepszym cisnieniem. Dlaczego ? tego nie wiem Mr. Green A tak nieoficjalnie to świece i przewody markowe jakieś lepsiejsze , idealna regulacja i przede wszystkim najważniejsze : Operator tej machiny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wariacje na temat modyfikacji.
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Luźne gadki
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin