Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Luźne gadki » Ułożenie silnika
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Ułożenie silnika
PostWysłany: Pią 18:04, 21 Gru 2012
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


Jako, że coraz mniej tematów, które przybliżają "nowinki" techniczne ze świata 2T i modyfikacji postanowiłem poszperać tu i tam.

Chciałbym poznać wasze opinie na temat silnika z cylinder skierowanym pod pewnym kątem w dół. Może znacie jego wady, zalety i chętnie się tym podzielicie.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mlody1432 dnia Pią 18:05, 21 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:29, 21 Gru 2012
ogarek2000
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 08 Lip 2012
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Częstochowa/Woźniki
Płeć: Mężczyzna


O kurde, nawet nie wiedziałem że są takie silniki, pierwszy raz widzę cylinder do dołu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:46, 27 Sty 2013
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


Temat zamarł.
Trochę sobie potłumaczyłem wypowiedzi z różnych for i wychodzi na to, że jest kilka plusów i jeden duży minus.
Pozytywne strony takiego ułożenia to swobodniejszy przepływ m.p.p., lepsze chłodzenie tłoka (nie jest to drastyczna różnica, ale odczuwalna w jednostkach stosowanych w sporcie). Minus to niestety łatwość zalania świecy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:19, 28 Sty 2013
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


Szkoda, że nie ma tam schematu jak to w środku wygląda. Jeśli chodzi o przestawianie cylindra to wiem tyle, że nie powinien być w osi z wałem bo wtedy płaszcz tłoka szybciej się zużywa, co jest stosowane od wielu lat w samochodach. Co do chłodzenia to chyba za dużo to nie daje, w końcu to jest wodą chłodzone a przewodzenie ciepła z innych części nadal jest takie samo, ja raczej dążył bym w stronę wymagań konstrukcyjnych, obniżenia środka masy, kompaktowości. Wielka wada to wrażliwość na uszkodzenia, no i to łatwiejsze zalewanie... z drugiej strony, świecę można zalać ale komorę korbową już nie tak prosto jak przy starych fumkach z śrubami spustowymi w bloku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:37, 28 Sty 2013
mlody1432
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gierczyce
Płeć: Mężczyzna


Niby teoria swoją drogą i przesunięcie cylindra bądź osi sworznia "zmniejsza tarcie" ale w rezultacie tracimy jednak trochę ciśnienia. Silnik jest chłodzony cieczą, ale denko tłoka i tak chłodzi mieszanka, która lepiej wypełnia je od dołu podczas suwu pracy/wydechu.
Wrażliwość na uszkodzenia podobna do silnika "pionowego" lub w układzie V.
Taka ciekawostka od "wariatów" z Italii: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ułożenie silnika
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Luźne gadki
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin