 | |  |
Wysłany: Śro 20:57, 05 Wrz 2007 |
|
|
hiszpan |
Doświadczony |

|
|
Dołączył: 14 Maj 2006 |
Posty: 72 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Mam jeszcze kilka problemów.
A mianowicie: nie chcę zmieniać cewek ścietlnych na zapłonowe tylko zostawić 2 połączone szeregowo, więc i sposób prowadzenia do mostku graetza jest trochę inny. Czyli:
1.Jeżeli chcę zastosować mostek graetza to powinienem odłączyć minus z drugiej cewki który jest przylutowany do masy i oba kable poprowadzić do mostku graetza i dopiero z mostku graetza plus na ładowanie akumulatora oraz oświetlenie zaś minus na masę, jeżeli się mylę to poprawcie mnie.
2.Jaki mam zastosować stabilizator napięcia do zasilania migaczy, ponieważ podczas ładowania pali się przerywacz kierunkowskazów.
Prosiłbym o jakiś prosty schemacik.
3. Chcę zrobić elektroniczny przerywacz do migaczy, czy mogę zastosować taki przekaźnik w nim? Tyle że jawka ma 6v, czy da się ten przekaźnik przerobić na 6v wymianą jakiegoś elementu, np. opornika?
Oto i przekaźnik:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Nie 14:11, 30 Wrz 2007 |
|
|
Włosek |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 06 Lip 2007 |
Posty: 375 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Brzozów |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
galion napisał: |
Aby poprawić ładowanie akumulatora można na wyjściu mostka greatza
pomiędzy + a - wstawić kondensator elektrolityczny o dużej pojemności
na przykład 4700 mikrofarad na 16V. |
Kondensator słuzy do wyfiltrowania napięcia, nie poprawi to ładowania! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 14:56, 30 Wrz 2007 |
|
|
galion |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 08 Sie 2007 |
Posty: 31 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Kondensator elektrolityczny o dużej pojemności np. 4700mikro "magazynuje"
energię z mostków prostowniczych podwyższając napięcie za mostkami.
Dzięki takiemu działaniu światła będą jaśniej świecić oraz przy wyższym
napięciu za mostkami - będzie większy prąd ładowania akumulatora. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 15:09, 30 Wrz 2007 |
|
|
Włosek |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 06 Lip 2007 |
Posty: 375 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Brzozów |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Co ty pierdzielisz?!?!?! Masz pojęcie o czym ty mówisz?!
Fakt podniesie napięcie ale o ile? Maksymalnie o 2V Poczytaj sobie najpierw ksiazek a potem sie wypowiadaj!
I nie wyższy prąd ładowania alumulatora tylko napięcie, a dzięki temu akumulator dostaje bardziej w dupe! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 16:28, 30 Wrz 2007 |
|
|
galion |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 08 Sie 2007 |
Posty: 31 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Chyba cię do reszty pogięło debilu jak nie rozumiesz dlaczego stosuje
się elektrolity w obwodach elektrycznych. Jak jest wyższe napięcie
to i prąd jest wtedy większy. Jak masz włączone światła to masz gówno,
a nie ładowanie bez elektrolitu. Sam sobie poczytaj książki niedouczony
ćwoku, a potem zabieraj głos na forum. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 16:42, 30 Wrz 2007 |
|
|
Włosek |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 06 Lip 2007 |
Posty: 375 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Brzozów |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
galion napisał: | Jak jest wyższe napięcie
to i prąd jest wtedy większy. Jak masz włączone światła to masz gówno,
a nie ładowanie bez elektrolitu. |
Racja prąd się zwiększy i napięcie! Ale nie bierzesz pod uwagę kapacytancji!!!(pewnie nie wiesz o czym mówie)
Co ci z tego że będziesz mieć wyzsze napiecie ładowania i prąd. Z akumulatora nie pociągniesz więcej niż iles tam. To nie jest zależne od prądu ani napięcia ładowania
Chłopie ile sie zajmujesz elektroniką? Bo z towich wypowiedzi widać że naczytałes się teorii a praktyki zero!
A czy widziałeś kiedyś w samochodzie żeby tam jakies kondensatory były?
I nie mów zarazże to jest inne ładowanie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 17:22, 30 Wrz 2007 |
|
|
galion |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 08 Sie 2007 |
Posty: 31 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Nie porównuj prymitywnej instalacji w motorowerze z instalacją samochodową
gdzie jest alternator i regulator napięcia. Owszem można i w bzyku zastosować
regulator napięcia (o ile prądnica się wyrobi), ale to trochę skomplikuje i
podroży cały układ. U kumpla w jawce są 3 cewki 6-cio woltowe i 3 mostki
po jednym do każdej cewki. Mostki połączone są równolegle. Pomiędzy
mostkami i akumulatorem jest dioda 10A. Do aku podłączony jest zapłon,
sygnał dźwiękowy i światło postojowe. Zaraz za mostkami a przed diodą 10A
jest wpięty elektrolit i podłączone są światła i kierunkowskazy.
Tak skonfigurowana instalacja działa bezawaryjnie od roku. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 17:23, 30 Wrz 2007 |
|
|
Włosek |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 06 Lip 2007 |
Posty: 375 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Brzozów |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
A czy jest różnica jak usuniesz elektrlit?
NIE! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 18:09, 30 Wrz 2007 |
|
|
galion |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 08 Sie 2007 |
Posty: 31 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 9:39, 01 Paź 2007 |
|
|
Włosek |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 06 Lip 2007 |
Posty: 375 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Brzozów |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
A jakie stosunek wzmocnienia ma ten tranzystor? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 10:02, 01 Paź 2007 |
|
|
galion |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 08 Sie 2007 |
Posty: 31 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Taki jak powinien - i nie stosunek tylko współczynnik, elektroniku z łapanki.
Wystarczy, że tranzystor jest sprawny i ma współczynnik wzmocnienia >100. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 15:01, 01 Paź 2007 |
|
|
Włosek |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 06 Lip 2007 |
Posty: 375 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Brzozów |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Dzięki za odpowiedz. Będe musiał coś takiego zrobić i zobaczyć jak to działa  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 16:23, 01 Paź 2007 |
|
|
galion |
Początkujacy |

|
|
Dołączył: 08 Sie 2007 |
Posty: 31 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
hiszpan
Zagadałem się z edkiem i nie zdążyłem odpowiedzieć na twoje pytania.
Odnośnie punktu 1 - to zrób tak jak napisałeś - jest OK.
Poszukaj w necie schemat prostego przerzutnika bistabilnego, który
może posłużyć do napędzenia cewki przekaźnika, najlepiej 6-cio woltowego.
Ten przekaźnik z Allegro jest najprawdopodobniej nierozbieralny i nie da
się go przerobić na 6V. Gdybyś miał instalację 12V, a przekaźnik na 6V
to można z powodzeniem zastosować opornik redukcyjny. Niestety
w drugą stronę już się nie da tak zrobić. Szukaj przekaźnika 6-cio woltowego. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pon 17:24, 01 Paź 2007 |
|
|
Włosek |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 06 Lip 2007 |
Posty: 375 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Brzozów |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ale musisz ten opornik mieć odpowiedniej mocy którą sobie musisz policzyć.
Bo jeśli dasz za mały to poprostu pójdzie z dymem. Nie wiem jak to jest z tymi przekaźnikami jaki prąd przez nie płynie. Jakbyś miał typ czy chociaz jego jakiś numer to znaleźlibyśmy ci jego dane i jak ładnie poprosisz to ci jeszcze policzymy jaki musi być ten opornik Myślę, że nie powinno to przekraczać jednego wata. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 17:32, 01 Paź 2007 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Opornik ma moc? Ja myślałem, ze tylko opornośc mierzoną w Ohm. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie, bo jestem baaardzo nie wtajemniczony w świat elektroniki.  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Elektryka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 2 z 3
Idź do strony Poprzedni 1, 2, 3 Następny
|
|
|
|