Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » GMP
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
GMP
PostWysłany: Sob 17:23, 01 Kwi 2006
wojtas91
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wschowa


Nie rozumiem troche tego pojęcia: "1,8-2,0 mm przed górnym martwym punktem" czym to mierzycie? linijką...? i gdzie ją się przykłada, aby dobrze zmierzyć, do cylindra (tam gdzie tłok chodzi, to tej ściacnki) ???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:46, 01 Kwi 2006
kleszcz1988
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Do zmierzenia tej odległości potrzebna jest suwmiarka z wysuwanym takim bolcem.
Wejdź na allegro i zobacz np. tą aukcję (94171116). Widoczny jest na niej ten bolec.
Najlepiej pożycz od jakiegoś znajomego mechanika(będzie miał napewno)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:44, 01 Kwi 2006
wojtas91
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wschowa


a co rozumiecie przez to pojęcie? a propo: gdy sie ustawia zapłon, to trzeba kręcić cały czas tą śrubką od wału w prawą stronę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:01, 01 Kwi 2006
Kozioł
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świlcza k/Rzeszowa


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:29, 02 Kwi 2006
nieutek
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świlcza


Ta śrubka od wału to jest ta która trzyma krzywkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:39, 04 Kwi 2006
wojtas91
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 2086
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wschowa


Ta śrubka, to ja wiem która. Tylko tak dokładnie nie wiem jak ustawić ten zapłon Sad Troche sem niekumaty ! Cały czas trzeba tąsrubką kręcić w prawo tak? W lewo nie można ???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:25, 04 Kwi 2006
Kozioł
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świlcza k/Rzeszowa


Napisałem ci jush. [link widoczny dla zalogowanych] masz jak ustawić zapłon.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 2:49, 19 Lip 2006
alan666888
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


Ja ustawiłem w swojej jawce zapłon na "oko" około 1,6-1,8 mm przed ZZ może bedzie palić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:04, 19 Lip 2006
Bigos1988
>Pirat drogowy Bigi<
>Pirat drogowy Bigi<

 
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zabłudów kolo Białegostoku


rto zobacz jak bedzie zle tp przestawisz,umnie na kzddym zaplonie pali i jest lepiej albo gorzej bo mam zdrowy wal nic sie nieprzestawia i jest oki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:54, 20 Lip 2006
Beda
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik


Tłok może mieć dwa położenia (nie licząc tych między nimi Smile ), jest to DMP - dolne martwe położenie i GMP - górne martwe położenie.
Jak sama nazwa wskazuje dolne jest wtedy, jak tłok jest najbliżej wału, a górne jak jest najdalej od wału, a martwe - bo jest taki moment w obydwu położeniach, że tłok przez chwile jest nie ruchomy, chociarz wał wykonuje ruch.
Co do kręcenia to przy ustawianiu załonu powinieneś kręcić w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara), gdyż tak samo obraca się wał podczas pracy silnika.
Jest to spowodowane tym, że zawsze są jakieś minimalne luzy na połączeniach i jak byś kręcił w lewo, to pomiary (ustawienia) nie byłyby dokładne.
Jak przekręciłeś za daleko, to nie ma probemu, żeby przekręcić w lewo wałem, ale trochę dalej, żeby ponowne ustawienie zacząć przy kręceniu w prawo.
No a 2mm przed GMP, to już sam teraz się domyślisz o co chodzi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:15, 20 Lip 2006
Gość

 


zdejmujesz gowice i mierzysz suwmiarką, a najlepiej przyżądem do ustawiania zapłonu, to jest taki zegar, który wkręcasz w miejsce świecy i pokazuje ci ruch tłoka co do 0,01 mm, tylko w Jawce trzeba to przeliczać bo świeca jest pod kątem, troche matematyki i masz zapłon ustawiony co do 1 setnej milimetra
GMP
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin