Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy Rozwiązane » Reanimacja Jawa 20/50 Warszawa Idź do strony 1, 2  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Reanimacja Jawa 20/50 Warszawa
PostWysłany: Czw 13:57, 28 Cze 2012
michaltrabskicom
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Witam!!!

Borykam się z Kaczką od 2 mcy i zaczyna mi brakować cierpliwości, może jakiś stary wyjadacz cos podpowie?

Kilka słów o Jadzi:

Silnik po generalkce (tłok, cylindr, wał, simeringi itd). Odpala i jeździ +- 7-10km po czym zaczyna szarpać i gaśnie.
Na wolnych obrotach (które też trudno było uzyskać) czasem sama wchodzi na wyższe.

Wymieniłem:
świece NGK / Iskra / Bosh / Beru (czasem iskra jest czasem brak, niezależnie od marki)
cewka zapłonowa (butelkowa 8V)
gaźnik - nowe dysze, uszczelki, przepustnica (paliwo podaje)

Na wszelki wypadek mam jeszcze:

patynki
kondensator
cewka zapłonowa iskrownika.

Jakieś sugestie?
Może ktos ma chwilę i ochotę ubabrać się smarem w weekend ?

Pozdrawiam Bombi

przeniesione Vmax96


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:36, 28 Cze 2012
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Sprawdź kabel od świecy, fajke, możliwe że gdzieś tam jest problem. Co do obrotów to wszystko wskazuje na to że gaźnik gdzieś ci ciągnie lewe powietrze. Sprawdź połączenie cylinder-króciec, króciec-gaźnik i gaźnik-filtr. Czasami króciec się odkształca w miejscu połączenia z cylindrem, warto go przeszlifować na płaskiej powierzchni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:54, 28 Cze 2012
michaltrabskicom
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Witam!!!

Dzięki za szybką odpowiedź.
Gaźnik, króciec, cylinder złożone na uszczelki + silicon, więc raczej szczelnie.
Może faktycznie guma od filtra, sprawdzę.

Zestaw kabel + fajka w miarę świeży, przeźroczysty silicon z miedzianym oplotem wewnątrz.
Ale może masz rację. Na wszelki wypadek wymienię.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:56, 28 Cze 2012
v max96
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa / cieszyn
Płeć: Mężczyzna


a może zaworek iglicowy wyrobiony ?? że czasem się przycina itd ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:16, 28 Cze 2012
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


kabel sprawdza się prosto, przykładasz do cylindra i tyle, jest iskra jest ok, ewentualnie możesz podpiąć pod omomierz i wtedy sprawdzać wyginając go w każdą stronę (skoro silikon to czasem może pęknąć), co do fajki to jak masz wątpliwości to zastąp ja na chwilę próby agrafką (tylko na babcie ze starymi telewizorami uważaj...)
nie napisałeś jak wygląda świeca jak zgaśnie, spróbuj jakimś łatwopalnym sprayem zlokalizować ewentualne nieszczelności, jest możliwość że źle zamontowałeś lewy uszczelniacz czy też sprężynka spadła


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:44, 28 Cze 2012
michaltrabskicom
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Świeczka jest mokra i czarna.
Lewy uszczelniacz, sprężynka?
Skrót myślowy którego nie ogarniam, proszę o rozjaśnienie wypowiedzi.

Dzięki Moskit122


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:48, 28 Cze 2012
v max96
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa / cieszyn
Płeć: Mężczyzna


no to zalewa ją :P gaźnik do regulacji (może też ten zaworek)
a Moskitowi chodzi o uszczelniacz (może być krzywo wsadzony) albo spadła sprężynka która dociska go do kurde zapomniałem jak to się nazywa.... ten pręt co z wału wystaje
Czop wału. /mlody1432
edit

a na którym rowku masz iglicę ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez v max96 dnia Czw 17:45, 28 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:53, 28 Cze 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


O simeringi chodzi ?

Jak dla mnie to za dużo paliwa jeśli świeca jest czarna.

Jak się zaworek iglicowy nie przycina, to ustaw iglice na środkowy rowek jeśli masz iglice 3 rowkową, a jak masz 4 rowkową iglice to ustaw na 2 rowek od góry. Jak to nie pomoże trzeba będzie odrobinę zmniejszyć poziom paliwa w komorze pływakowej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:00, 28 Cze 2012
v max96
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa / cieszyn
Płeć: Mężczyzna


tak simering. I też myślę że to rozregulowany gaźnik, raczej zapłon będzie dobrze ustawiony
michaltrabskicom jak co to mam wolny weekend to mogę do Ciebie podskoczyć spróbować o wyregulować. Jak coś to wal PW/gg


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:15, 28 Cze 2012
michaltrabskicom
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Opcja z simeringiem odpada, bardzo dokładnie składałem silnik.
Iglica (4 rowki) tylko już nie pamiętam na którym, chyba skrajny dolny.
W każdym bądź razie wyłącznie w tej pozycji są wolne obroty.
Każda inna pozycja - gaśnie albo od razu albo po kilkunastu sekundach.

Odnośnie poziomu paliwa w komorze, regulowałem.
Nie przelewa się i nie dławi przy przyspieszaniu, więc wnioskuję że jest ok.

V max96, jeśli po jutrzejszych walkach nic nie zdziałam a znajdziesz chwilę w to z chęcią skorzystam. Odezwę się na PW.

Pozdrawiam Bombi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michaltrabskicom dnia Czw 22:16, 28 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:26, 28 Cze 2012
v max96
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa / cieszyn
Płeć: Mężczyzna


to teoretycznie go będzie przelewać jak się rozgrzeje w takim przypadku. A jakby dać więcej w komorze pływakowej paliwa i jeden wyżej rowek na iglicy ? może coś pomoże


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:41, 28 Cze 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


Coś powinno pomóc, bo jak iglica jest najwyżej jak możę być no to świeca będzie czarna.

Ale nawet jak byś dał na 2 rowek od góry no i tak nie ma bata żeby nie dało rady wyregulować wolnych obrotów.

Ja u siebie nie odczuwam żadnej róznicy przy zmianie położenia iglicy, czy jest na najniższym rowku czy na najwyższym obroty ma takie same, moc chyba też ta sama, ewentualnie mniej kopci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:37, 29 Cze 2012
moskit122
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Kobylin


opcja z simeringiem odpada w momencie gdy stwierdzisz na 100%, że nie ubywa oleju. Jeśli świeca czarna przykopcona to w stronę zaworka iglicowego objaw ale wchodzenie na obroty nie pasuję troszkę, chyba że ten zaworek w dwie strony wariuje raz przycina a głównie zalewa. Naczynia połączone, sprawdzasz i wszystko wiesz, po skręceniu spray w ręke i sprawdzasz czy silnik nie reaguje jak gdzieś pryśniesz np w okolice łaczenia króćca z gaźnikiem i po tym wnioskujesz czy są nieszczelności (i lewe powietrze)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:05, 30 Cze 2012
v max96
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa / cieszyn
Płeć: Mężczyzna


Problem rozwiązany. Kondensator powiedział nie robię, wymieniliśmy go na nowy i zapłon na oko ustawiony i odpaliła jawencja Wink dobrze by było jeszcze dokładnie ustawić zapłon i ewentualnie kiedyś gaźniczek dostroić jakby były problemy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:04, 30 Cze 2012
michaltrabskicom
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


V max96 jestem pod wrażeniem!
Dzięki Ci wielkie.
A wszystkim innym dzięki za podpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Reanimacja Jawa 20/50 Warszawa
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy Rozwiązane
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin